کامبک رویایی پرسپولیس با هتریک زاید/ استقلال ۲ - ۳ پرسپولیس دربی ۷۴ + خلاصه بازی

بهمن ماه ۱۳۹۰ یکی از به یاد ماندنی‌ترین دربی‌های پایتخت برگزار شد و در حالی که پرسپولیس تا دقیقه ۸۱ مسابقه ده نفره با دو گل از آبی‌پوشان عقب بود، اما ایمون زاید هتریک کرد تا یکی از دراماتیک‌ترین بردهای پرسپولیس در دربی رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمستان سرد سال ۹۰ شاید کمتر هواداری در تهران فکر می‌کرد که بلیت یکی از تاریخی‌ترین مسابقات باشگاهی ایران را خریده‌است. استقلال با پرویز مظلومی شروع خوبی داشت و در کورس قهرمانی با سپاهان و تراکتور رقابت سنگینی داشت. اما پرسپولیس اوضاع خوبی نداشت و با مصطفی دنیزلی در پایین جدول بسر می‌برد.

دو تیم بازی را خوب و تهاجمی شروع کردند و توپ‌های فراوانی را روی دروازه هم ریختند اما این استقلال بود که دقیقه ۳۰ تیر اول را به قلب مصطفی دنیزلی و شاگردان وارد کرد. آبی‌پوشان در نیمه دوم روی شوت پشت محوطه‌ فریدون زندی به گل دوم رسیدند تا خود را نزدیکتر به کسب سه امتیاز ببینند. تکل خشن مهرداد اولادی در دقیقه ۶۷ باعث شد تا فغانی به او کارت قرمز نشان دهد تا اوضاع بیش از پیش برای پرسپولیس تیره و تار شود.

دنیزلی اما سه تعویض انجام داد تا ورق را به نفع سرخپوشان تهرانی برگرداند. او مهدوی‌کیا، بادامکی و ایمون زایدی ایرلندی را به زمین فرستاد. در حالی که هواداران پرسپولیس در حال ترک ورزشگاه بودند ایمون زاید پشت مدافعان استقلال با رحمتی تک به تک شد و دقیقه ۸۲ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. امید به سکوهای سرخ و تیم پرسپولیس بازگشت و سه دقیقه بعد زاید روی سانتر دقیق مهدوی کیا با ضربه سر دروازه حریف را گشود تا همه چیز به تساوی کشیده‌ شود. بعد از این گل استقلال جلو کشید اما دقیقه ۹۰+ یک ارسال زمینی بادامکی تازه وارد به زاید رسید تا او در بهت مدافعین استقلال گل سوم را نیز به قلب دروازه رحمتی بفرستد و ورزشگاه را منفجر کند. سه امتیاز مفت از دستان پرویز مظلومی پرید و این شکست پایان فصل استقلال را از قهرمانی در لیگ محروم کرد و جام را به اصفهان فرستاد.

لیگ برتر فصل یازدهم - دربی ۷۴

استادیوم: آزادی تهران

تاریخ برگزاری: ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

استقلال ۲-۳ پرسپولیس

کد خبر 418712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.