۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
بررسی گوشی "Honor 9X Pro"

جدیدترین گوشی هوشمندی که هواوی عرضه کرده است، "Honor 9X Pro " نام دارد و از لحاظ سخت افزاری، محصولی کاملا جذاب و قدرتمند به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آنر 9X Pro از لحاظ ساختاری تفاوتی با گوشی Y9s هواوی ندارد؛ این گوشی دارای بدنه شیشه‌ای، زیبا و براق است. فریم آنر 9X Pro به صورت یکپارچه از جنس آلومینیوم نیست و روکش پلاستیکی نسبتا ضخیمی روی آن وجود دارد. پنل پشتی این گوشی از دو سمت به لبه‌های انحنا دار ختم می‌شود؛ بنابراین ورق شیشه‌ای پشتی آن Dual 3D Curved Glass نامیده می‌شود. ابعاد این گوشی ۱۶۳.۱ * ۷۷.۲ * ۸.۸  میلی‌متر و وزن آن ۲۰۶ گرم است.  آنر 9X Pro دارای صفحه نمایش ۶.۵۹ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل است.

دکمه پاور این گوشی به همراه کلید کنترل صدا در سمت راست آن قرار گرفته و حسگر اثر انگشت نیز با دکمه پاور ادغام شده است و عملکرد بسیار سریعی دارد. درگاه سیم کارت و کارت حافظه microSD که با درگاه سیم کارت دوم مشترک است، در لبه بالای این گوشی و دریچه اسپیکر و پورت شارژ USB 2.0 Type-C وجک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در لبه پایینی آن قرار دارد.

دوربین سلفی گوشی Honor 9X Pro دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است که به صورت کشویی طراحی شده است و تنها در مواقع نیاز از قسمت بالای بدنه خارج می‌شود؛ بنابراین صفحه نمایش این گوشی بدون بریدگی و حفره است. دوربین پشتی سه‌گانهآنر 9X Pro نیز شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض هشت مگاپیکسلی و سنسور ماکروی اختصاصی دو مگاپیکسلی می‌شود. این سه دوربین با چینش عمودی و برآمدگی اندکی در گوشه سمت چپ آن قرار دارد؛ فلش LED آن نیز کمی پایین‌تر از آن‌ها به چشم می‌خورد.

گوشی آنر ۹ ایکس پرو با سیستم عالم اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1 به فروش می‌رسد. آنر در این مدل گوشی، سرویس‌های موبایل انحصاری هواوی را به همراه فروشگاه AppGallery در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ AppGallery  جایگزین هواوی برای فروشگاه پلی استور است. این گوشی دارای شش گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. آنر 9X Pro به پردازنده قدرتمند کرین ۸۱۰ مجهز است؛ کرین ۸۱۰ از دو هسته قدرتمند و بزرگ Cortex-A۷۶ با فرکانس بیشینه ۲.۲۷ گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف Cortex-A۵۵  با فرکانس ۱.۸۸ گیگاهرتزی به عنوان پردازنده مرکزی استفاده می‌کند.

مهمترین ماژول موجود در پردازنده کرین ۸۱۰، واحد پردازش عصبی مجزا (NPU) است که به CPU و GPU و حافظه کمک می‌کند تا با یکدیگر سریع‌تر ارتباط داشته باشند و عملکرد پایداری را در طولانی مدت ارائه دهند. مودم LTE به کار رفته در کرین ۸۱۰ از اتصال Cat 12/13  پشتیبانی می‌کند که سرعت دانلود و آپلود را به ترتیب به ۶۰۰ و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رساند. انرژی مورد نیاز گوشی آنر ۹ ایکس پرو از باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود.

با وجود اینکه این باتری به شارژ سریع مجهز نیست، اما از ماندگاری و دوام زیادی برخوردار است و با قدرت ۱۰ وات نیز شارژ می‌شود. هواوی اعلام کرده است که این گوشی به سیستم خنک کننده مایع مجهز است که می‌تواند دمای بدنه را حین کار با گوشی پایین نگه دارد. آنر 9X Pro در دو رنگ براق و لک پذیر Midnight Black و Phantom عرضه می‌شود که رنگ دوم طیفی از صورت تا بنفش براق است و با حرکت دادن گوشی الگویی به شکل حرف X روی آن پدیدار می‌شود.

کد خبر 418709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.