تناقض‌گویی‌ درباره مساعدت های معیشتی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از تناقض‌گویی برخی مسئولان در رابطه با چگونگی دریافت تسهیلات حمایتی، گفت: به دلیل نبود بانک اطلاعاتی جامع در کشور در مواقع بحرانی آمار و اطلاعات متفاوتی از درآمد و موقعیت اقتصادی افراد اعلام می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد حسینی درباره چگونگی پرداخت تسهیلات حمایتی یک میلیون تومانی دولت در ایام کرونایی، گفت: هنوز مشخص نیست دولت چه برنامه‌ای دارد چراکه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛ به افراد فاقد درآمد بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان یارانه معیشتی پرداخت می‌شود، همچنین به کسبه‌ای که تعطیل شده‌اند یک تا دو میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد، اما درعین حال چند روز گذشته یکی  از مسئولان دولتی اعلام کرد؛ همراه یارانه اردیبهشت ماه مستقیما به ۲۳ میلیون خانوار یعنی ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر براساس تقاضا، یک میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و تنفس چهار ماهه برای بازپرداخت، با کسر از یارانه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تناقض‌گویی برخی مسئولان دولتی، توضیح داد: این اظهارنظرهای متناقض سوالاتی به دنبال دارد، ابتدا اینکه آیا صحبت ها یکسان است؟ آیا به هر دو قشر وام و یارانه پرداخت می‌شود؟ در یک اظهارنظر صحبت از پرداخت وام چهار درصد و در اظهارنظر دیگری به وام ۱۲ درصد اشاره شده، یا آنکه در نگاه خوش‌بینانه دولت وام چهار درصدی و وام ۱۲ درصدی را توامان در نظر گرفته است، لذا این تناقض‌گویی مشکلاتی ایجاد کرده است

وی ادامه ادامه داد: در حالی طبق شنیده‌ها قرار است یک میلیون وام از ۲۰ اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود که گفته شده سایت ثبت نام متعاقبا اعلام می‌شود! و این به معنای بی‌برنامگی و نبود یک بانک اطلاعاتی جامع در کشور است.

حسینی در ادامه مطرح کرد: بانک اطلاعاتی جامعی در کشور وجود ندارد تا درآمد اقشار مختلف جامعه و نقش آن‌ها در اقتصاد کشور مشخص شود به همین دلیل در مواقع بحرانی مانند این ایام آمار و اطلاعات متفاوتی از درآمد و موقعیت اقتصادی افراد اعلام می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به دلیل نبود بانک اطلاعاتی جامع هنوز درباره نحوه پرداخت "یارانه معیشتی" به افراد واجد شرایط اما و اگرهای بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: باید دولت و مجلس در کنار هم تصمیمات عملی گیرند که اظهارنظرها در حد شعار باقی نماند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 418701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.