شهرداری مشهد تحقق مطالبات خود از دولت را دنبال کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تحقق مطالبات شهرداری از طریق تهاترها باید همچنان ادامه پیدا کند تا شهرداری مشهد در دوران پساکرونا مشکل تامین اعتبار نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با ابراز نگرانی از تاثیر حضور مردم در سطح شهر و از سرگیری فعالیت اصناف بر افزایش شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: شهروندان همچنان باید خودکنترلی را ادامه داده و با حذف سفرهای غیرضروری و پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

وی با بیان اینکه همراهی و مشارکت مردم تلاش‌های مدیریت شهری را نتیجه‌بخش می‌کند، افزود: لازم است شفافیت و صداقت در اطلاع‌رسانی به مردم و رسانه‌ها در خصوص کانون‌های بحران وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خواستار تفویض اختیار به مدیران استانی برای تصمیم‌گیری‌ها شد و تصریح کرد: شورای شهر سعی کرد تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر آینده‌نگری بوده و با شهروندان گفتگوی صادقانه در فضای اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به پیشگامی مدیریت شهری مشهد در توجه به اقشار آسیب‌پذیر در بحران کرونا، ادامه داد: برای ۳۰۰ هزار خانوار در حاشیه شهر مشهد بسته معیشتی تدارک دیده شده‌ و تهیه بانک اطلاعاتی اقشار آسیب‌پذیر نیز در دست انجام است. 

حیدری خاطرنشان کرد: در حمایت از اقشار کم‌برخوردار، با فقدان بانک اطلاعاتی مشخص قابل اعتماد روبه‌رو شدیم که برای سازمان‌یافته‌تر شدن اقدامات شهرداری باید این بانک اطلاعاتی جامع‌تر تهیه و تدوین شود.

وی از نقش‌آفرینی تولیت آستان قدس رضوی در مراحل مدیریت بحران کرونا تقدیر و اضافه کرد: مشهد نخستین شهری بود که به دلیل شیوع زیاد بیماری در حمل‌ونقل عمومی فعالیت مترو و اتوبوسرانی را متوقف کرد و منتظر تصمیمات ستاد پیشگیری از کرونا نماند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم وجود برنامه عملیاتی واقع‌گرایانه برای شرایط پساکرونا در شهرداری، گفت: تحقق مطالبات شهرداری از طریق تهاترها باید همچنان ادامه پیدا کند تا شهرداری مشهد در دوران پساکرونا مشکل تامین اعتبار نداشته باشد.

کد خبر 418647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.