ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان تا ۲۳ خرداد ادامه دارد

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه ای که از دیروز برای ثبت سفارش کتب درسی باز شده مطابق با جدول زمان بندی برای ثبت درخواست کتاب‌های درسی اقدام کنند و این امکان به مدت دوماه تا ۲۳ خرداد ماه وجود دارد.

اکبر بیات در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بر اساس تقویم زمانی ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، ثبت نام در سامانه از دیروز یکشنبه، ۲۴ فروردین ماه برای همه دانش آموزان آغاز شده است، اظهار کرد: همه دانش آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدائی، متوسطه اول و دوم شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش می توانند برای ثبت سفارش کتب درسی به www.irtextbook.ir  مراجعه کنند.

 وی با بیان اینکه دانش آموزان علاوه بر این سامانه می توانند در مرورگرهای اینترنتی کلمه سامانه ثبت کتاب را جستجو کنند، افزود: دانش آموزان بعد از جستجوی این مورد و وارد کردن کد ملی به عنوان گذر واژه و شش رقم سمت راست سریال شناسنامه به عنوان رمز وارد سامانه خواهند شد.

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: اطلاعات شخص دانش آموز در این سامانه به طور کامل قابل مشاهده است و دانش آموزان در این سامانه کتاب سال تحصیلی آینده را سفارش می دهند تا از طریق مدرسه کتاب در روز اول مهر به آنها تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش کتب درسی در سامانه برای دانش آموزان به صورت انفرادی است، افزود: در روستاها و مکان هایی که دانش آموزان دسترسی به اینترنت نداشته باشند، مدیران مدارس دانش آموزان را به صورت گروهی در این سامانه برای سفارش کتب درسی سال تحصیلی آینده ثبت نام می کنند.

به گفته بیات؛ برای همه دانش آموزان رسمی آموزش و پرورش جدول زمانی ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: پیش دبستانی ها جزو دانش آموزان رسمی آموزش و پرورش نیستند و کتاب این گروه از دانش آموزان بعد از مدتی چاپ شده و توسط آموزش و پرورش بین آنها توزیع می شود.

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان در توصیه به دانش آموزان، تاکید کرد: بهتر است اکنون که سایت خلوت است و حجم تقاضا برای ثبت سفارش کتب درسی سنگین نشده است، دانش آموزان برای ثبت نام اقدام کنند و انجام اینکار را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی ادامه داد: برای ثبت سفارش کتاب های درسی ملاک قبولی همه دانش آموزان است و دانش آموزان باید کتاب سال آینده را سفارش دهند. چنانچه در صورت بروز اتفاقی دانش آموزی موفق به گذراندن پایه تحصیلی امسال خود نشود، این افراد می توانند از ۱۷ تیرماه اصلاحیه انجام دهند.

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: بعد از مشخص شدن نتیجه قبولی دانش آموزان اگر دانش آموزی موفق به گذراندن پایه تحصیلی خود نشده باید در سامانه در ۱۷ تیرماه اصلاح سفارش را انجام دهد. این اصلاحیه از ۱۷ تیرماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریورماه ادامه دارد.

سه پایه تحصیلی امکان ثبت نام ندارند

بیات تصریح کرد: دانش آموزان این سه پایه تحصیلی ورودی اول ابتدایی، ورودی پایه هفتم و دهم به دلیل مشخص نبودن مدارس اکنون امکان ثبت نام کتب درسی در سامانه را ندارند.

وی ادامه داد: در این سامانه اکنون پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم نمی توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند چرا که این پایه‌ها باید ابتدا در مدرسه ثبت نام شوند و بعد از مشخص شدن مدرسه و وارد شدن اطلاعات می‌توانند از ۱۰ تیرماه تا ۱۰ شهریورماه برای ثبت سفارش کتب درسی سال آینده اقدام کنند.

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: اگر دانش آموزی به سامانه مراجعه کرد ولی سامانه خطا داد و نتوانست ثبت‌نام خود را انجام دهد، این اتفاق شامل دانش آموزی می‌شود که تعویض شناسنامه داشته‌ است.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه اطلاعات دانش آموز باید با سریال شناسنامه او لینک باشد و با توجه به اطلاعات شناسنامه قبلی دانش آموز در سامانه با تعویض شناسنامه و وارد کردن سریال جدید این اتفاق می افتد و امکان وارد شدن به سامانه وجود ندارد. باید این گروه از دانش آموزان اطلاعات جدید شناسنامه را به مدرسه ارائه کنند و بعد از به روز رسانی اطلاعات می توانند نسبت به ثبت درخواست کتب درسی اقدام کنند.

بیات در خصوص جابجایی دانش‌آموزان از استانی به استان دیگر و از شهرستانی به شهرستان دیگر، اظهار کرد: این گروه از دانش آموزان نیز لازم است ثبت سفارش کتب درسی را در تاریخ های گفته شده انجام دهند. درصورت جابجایی مدرسه در داخل استان به صورت اتوماتیک و خودکار اطلاعات جدید آنها در مدرسه جدید بارگذاری می شود.

وی ادامه داد: اگر جابجایی دانش آموزان از استانی به استان دیگر باشد باید ثبت سفارش را در استان خود انجام دهد و بعد از جابجایی به استان جدید و مشخص شدن محل سکونت و مدرسه جدید دانش آموز می تواند با ورود به سامانه اطلاعات جدید خود وارد کند.

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: همکاران فرهنگی، معلمان و دانش آموزانی که تقاضای کتاب تک جلدی را دارند اکنون امکان ثبت سفارش کتاب را ندارد و این گروه از افراد می توانند اول مهرماه از طریق ورود به سامانه با کد ملی نسبت به سفارش کتاب تک جلدی اقدام کنند و از طریق پست کتاب تک جلدی به منازل آنها ارسال می شود.

کد خبر 418619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    با سلام ببخشید ما که نتونستیم ثبت نام کنیم ایا مهلت ثبت نام مجدد فراهم میشه؟