تعیین حداکثر ظرفیت اتوبوس‌های شهری بیرجند

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: براساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند، حداکثر مسافری که در هر اتوبوس شهری جابجا می‌شود ۲۰ نفر است.

به گزارش ایمنا، یدالله غلامپور اظهار کرد: براساس این طرح در تاکسی‌ها هم دو مسافر صندلی عقب و یک نفر در قسمت جلوی خودرو می‌تواند بنشیند.

وی گفت: از شنبه هفته جاری با شروع طرح فاصله‌گذاری هوشمند شواهد نشان می‌دهد فعالیت بخش زیادی صنوف آغاز شده‌ است از همین رو وقتی بازار فعال باشد تقاضای سفر نیز ایجاد می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تصریح کرد: تاکنون ۲۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی بیرجند فعال بوده است که چهار ساعت در روز تردد داشتند، اما از روز شنبه هفته جاری مدت زمان فعالیت اتوبوس‌ها افزایش یافته و از شش صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ ادامه دارد.

غلامپور با اشاره به ابلاغ محدودیت مسافر در اتوبوس‌ها برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: از روز گذشته برچسب‌هایی روی صندلی اتوبوس‌ها نصب شده است، لذا مسافران باید به صورت یکی در میان روی صندلی اتوبوس‌ها بنشینند.

وی با تاکید بر رعایت این نکات از سوی شهروندان و مسافران، خاطرنشان کرد: سیستم بازرسی و کنترل خطوط نیز نظارت دارند و اگر راننده‌ای، مسافر بیش از ظرفیت مشخص شده سوار کند با او برخورد می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تاکید کرد: در صورتی که برای خطوطی ظرفیت مسافر بیش از اتوبوس‌های فعال باشد با افزایش تعداد اتوبوس میزان مسافران تقسیم خواهند شد.

غلامپور یادآور شد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده سرانه جابجایی هر دور اتوبوس چهار تا پنج نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع مسافرانی که روز گذشته توسط ناوگان اتوبوسرانی بیرجند جابجا شده‌اند یک‌هزار و ۸۰۰ نفر بوده‌ است، گفت: این تعداد مسافر در ۲۲ اتوبوس و ۱۲ دور جابجا شده‌اند که نشان می‌دهد ظرفیت اتوبوس‌ها بیش از هفت نفر نبوده است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: پیش‌بینی می‌کنیم علی‌رغم شعارهای در خانه بمانید با وضعیت فعالیت صنوف هر روز ترددها بیشتر می‌شود و به‌ ناچار برای رفع مشکل شهروندانی که وسیله شخصی ندارند تعداد اتوبوس‌ها را افزایش می‌دهیم.

غلامپور گفت: آمار مسافر از اول تا ۲۴ فروردین در سال گذشته ۴۶۵ هزار و دو نفر بوده‌، اما امسال در همین مدت هشت هزار ۳۶۴ نفر شده که معادل ۹۸.۲ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح افزایش کرایه از ابتدای امسال نیز اظهار کرد: افزایش کرایه در ناوگان اتوبوسرانی ۲۰ درصد برای خطوط حومه‌ای و ۲۵ درصد در خطوط شهری بوده که همین میزان افزایش برای تاکسی نیز اعمال می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: علیرغم نظافت و ضدعفونی ناوگان فعال که هر شب انجام می‌شود در طول روز هم در ساعت مشخص اتوبوس‌ها در پایانه ابوذر و آزادی ضدعفونی می شود.

غلامپور افزود: همچنین مواد ضد عفونی به میزان کافی در اختیار رانندگان اتوبوس شهری قرار گرفته و تکلیف دارند در هر دور دستگیره‌هایی که مسافران سوار می‌شوند را ضدعفونی کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 418614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.