گلمردای: کرونا می تواند در تغییر رفتار بشریت موثر باشد

نماینده مردم بندر ماهشهر و امیدیه و هندیجان گفت: کرونا علی رغم مسائلی که برای بشریت ایجاد کرد اما در حقیقت بیانگر بسیاری از مباحث جهانی بود که می تواند در تغییر رفتار بشریت موثر باشد.

علی گلمرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اینکه کرونا به چه میزان ماهیت ضد بشردوستانه برخی کشورهای مدعی حقوق بشر را برملا کرد، گفت: کرونا باعث شد هویت واقعی توانمندی و قدرت پوشالی کشورهایی مانند آمریکا که مدعی حقوق بشر بوده و بر اساس شعار از آن بهره برداری می کرد تا همچنان خودش را در قدرت نگه دارند، بر ملا شود. آمریکا یکی از کشورهایی بود که در مقابله با این بحران عاجزانه عمل کرده و باعث از دست رفتن سرمایه های اجتماعی خود شد. مردم آمریکا به سیاست ها و برنامه های حکمرانان خود و رفتار های آن ها به شدت معترض شدند و فهمیدند که ادعای حمایت دولت آنها از بشریت کاذب بوده و در شرایطی که نیاز به حمایت داشتند، پشت آنها را خالی کرد. 

وی افزود: باید یک همت و همکاری جهانی حاکم شود تا بتوان این بیماری همه گیر را از بین برد. هیچ کشوری به طور مستقل نمی تواند کرونا را مهار کند. با توجه به مراودات جهانی و ماهیت این ویروس و شرایط فعلی جهان، باید به صورت همه جانبه و کارشناسانه به این موضوع نگاه کنیم. همچنان سایه تحریم ها بر کشور ما است و علی رغم پیگیری های زیادی که از جانب مسئولان و سایر حکمرانان کشورهای دیگر انجام گرفت، هنوز آمریکا اصرار دارد در چنین شرایط بحرانی، تحریم ها علیه مردم ما را شدیدتر کند.

نماینده مردم بندر ماهشهر و امیدیه و هندیجان ادامه داد: این اعمال نشان داد که ادعای آمریکایی ها در زمینه حقوق بشر پوچ است. در شرایطی که غربی ها از پاسخگویی مناسب در قبال کرونا عاجز بودند، شاهد رفتارهایی مانند راهزنی و سرقت کمک های بشر دوستانه دیگر کشورها از جانب آن ها بودیم. این کمک کرد تا مردم دنیا بفهمند حرف هایی که غربی‌ها در شرایط غیربحرانی می زنند، کذب و تو خالی است و  عطوفت، مهربانی و نوعدوستی جایگاهی در غرب ندارد. 

گلمرادی خاطرنشان کرد: کرونا علی رغم مسائلی که برای بشریت ایجاد کرد اما در حقیقت بیانگر بسیاری از مباحث جهانی بود که می تواند در تغییر رفتار بشریت موثر باشد.

کد خبر 418600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.