افزایش خدمات سیار بهزیستی به معتادان در اصفهان در سال جدید

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: برای سال جدید درصدد گسترش خدمات سیار بهزیستی به دیگر شهرستان‌های استان هستیم که مقدمات شروع بکار موبایل ون برای شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار و میمه تهیه شده و فعالیت آنها در سال جدید آغاز می‌شود.

سمیه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نسبت به فروردین سال گذشته دو و نیم برابر تماس های ۱۴۸۰ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ماه‌های اسفند و فروردین هر سال با کاهش تماس با ۱۴۸۰ روبرو بودیم، افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با افزایش تماس روبرو بودیم که موضوع تماس گیرندگان بیشتر در خصوص تعارضات خانوادگی ناشی از بحران کرونا بوده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در خصوص موضوع تماس‌ها با ۱۴۸۰، تصریح کرد: همه تماس‌ها ناشی از تاثیرگذاری بیماری کرونا بر خانواده‌ها بوده که مشکلات ارتباطی با خانواده شامل همسر و فرزندان اولین موضوع این تماس‌ها بوده است و پس از آن مشکلات تحصیلی فرزندان دیگر موضوع تماس‌ها بوده که والدین مشکلاتی با نحوه درس خواندن مجازی فرزندان خود داشته‌اند و همه این موارد ناشی از استرس‌ و نگرانی از بیماری‌های وخیم مانند کرونا بوده است و موضوعات قبلی و همیشگی هم در این تماس‌ها مطرح بوده است.

وی در خصوص کمک سازمان بهزیستی به مراکز اقامتی ترک اعتیاد، گفت: به هر کمپ‌ ترک اعتیاد برای خرید اقلام بهداشتی در یک نوبت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان پرداخت شد همچنین مبلغی بین چهار تا پنج میلیون تومان به این کمپ‌ها برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا به صورت کمک بلاعوض پرداخت شد.

کریمی در خصوص تعداد مراکز اقامتی ترک اعتیاد، گفت: در استان اصفهان نزدیک به ۹۰ مرکز ترک اعتیاد اقامتی فعال است که یکی از آنها مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ است که در اسفند و فروردین امسال پذیرش جدیدی در هیچ یک از مراکز نداشته‌ایم و خوشبختانه هیچ مورد مثبت یا مشکوک به کرونا در این کمپ‌ها نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در خصوص خدمات سیار بهزیستی به معتادان، اظهار کرد: امسال به دلیل نداشتن طرح آرامش و جمع‌آوری معتادان، توسط تیم‌های سیار خدمات لازم به این معتادان متجاهر در پاتوق‌های اعتیاد ارائه شد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در تشریح این خدمات، تصریح کرد: هشت تیم‌ سیار و یک تیم سیار مختص زنان معتاد روزانه در دو نوبت صبح و شب خدمات حمایتی مانند غذای گرم، لوازم بهداشتی، اقلام ضدعفونی کننده، سرنگ و دیگر وسایل بهداشتی را در سطح استان به معتادان ارائه می‌دهند.

وی در خصوص مناطق تحت پوشش موبایل سنتر بهزیستی گفت: تیم‌های سیار در مناطق فلاورجان، خمینی‌شهر، لنجان، بهارستان، کاشان و مناطق شرق و شمال اصفهان شامل ملک‌شهر، خورزوق و در مناطقی که پاتوق‌های شناسایی شده وجود دارد این خدمات را ارائه می‌دهند.

کریمی برنامه سال ۹۹ را افزایش خدمات سیار بهزیستی به معتادان دانست و افزود: برای سال جدید درصدد گسترش خدمات سیار بهزیستی به دیگر شهرستان‌های استان هستیم که مقدمات شروع بکار موبایل ون برای شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار و میمه تهیه شده و فعالیت آنها در سال جدید آغاز می‌شود.

کد خبر 418583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.