چرا واکنش بدن افراد نسبت به کرونا ویروس متفاوت است؟

یک متخصص ویروس شناسی پزشکی گفت: واکنش‌های ایمونولوژیک بدن هر فرد متفاوت است و یکی از دلایل آن وضعیت ژنتیکی است.

شراره مقیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شدید یا خفیف بودن هر بیماری از جمله کرونا مربوط به پاسخ سیستم ایمنی بدن فرد، تولید سایتوکان‌ها( cytokines) و سیستم اچ ای ال (H LA) است؛ همچنین علائم بیماری کووید ۱۹ در هر فرد متفاوت است؛ در برخی افراد ساب کلینیکال و در برخی دیگر به صورت کلینیکال است.

این ویروس شناس با بیان اینکه وضعیت ژنتیکی همه انسان‌ها براساس (H LA) مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: واکنش‌های ایمونولوژیک بدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و یکی از دلایل آن وضعیت ژنتیکی است، این بک گراند ژنتیکی افراد را نسبت به برخی بیماری‌ها مقاوم، یا برعکس نسبت به برخی بیماری‌ها حساس‌تر می‎کند.

مقیم ادامه داد: مقاله‌هایی نیز در مورد وضعیت ژنتیکی افراد و پاسخ سیستم ایمنی آن‌ها چاپ شده، اما هنوز ارتباط این دو به طور کامل مشخص نشده است؛ نظراتی نیز در مورد ارتباط گروه‌های خونی و ابتلای افراد به کرونا مطرح شده که هنوز قابل اثبات نیست.

وی تصریح کرد: بدن فردی که قبلا دچار سرماخوردگی و یا  آنفلوآنزا شده یا واکسن "ب ث ژ" دریافت کرده است، مقاومت بهتری در برابر بیماری دارد، زیرا سیستم ایمنی بدن او نسبت به عامل بیماری‌زا، پاسخ مناسب تری می‌دهد و علائم بیماری و واکنش‌های التهابی که بیشتر براساس تولید سایتوکان‌ها( cytokines) است در آن فرد کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 418501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.