۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
تفکیک زباله‌های عفونی در کاشان

معاون خدمات شهری شهردار کاشان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تداوم تفکیک زباله‌های عفونی از دیگر زباله‌ها گفت: با همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نایلون‌های مخصوص در اختیار افراد مبتلا به کرونا قرار گرفت تا آن‌ها زباله‌های عفونی خود را از دیگر زباله‌ها جداسازی کنند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا خالدی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تمام تلاش خود را برای ضدعفونی کردن معابر و محدوده بیمارستان‌های سطح شهر انجام داده‌ایم، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون بیش از ۵۰ نفر از پرسنل معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان به طور مداوم و پیوسته در حال ضدعفونی کردن معابر هستند.

وی ضمن تشکر از بسیجیان و اعضای هیئات مذهبی کاشان در همکاری با معاونت خدمات شهری شهرداری برای ضدعفونی کردن معابر افزود: تاکنون بیش از دو هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده، سه هزار و ۵۰۰ کیلو پرکلر ین و چهار هزار لیتر وایتکس برای این کار استفاده شده است.

معاون خدمات شهری شهردار کاشان از بکارگیری ۱۰ خودرو این معاونت برای ضدعفونی کردن معابر کاشان خبر داد و یادآور شد: اقدامات انجام شده تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

خالدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری کاشان در حوزه خدمات شهری نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله‌ها از منزل در بین شهروندان است، اظهار کرد: به این منظور چندین جشنواره در کاشان برگزار شده است که نتایج مطلوبی در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها در بحث تفکیک زباله، جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی از دیگر زباله هاست، تصریح کرد: این طرح در کاشان به صورت پایلوت در مجتمع مسکونی مهر کاشان برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهردار کاشان با بیان اینکه برای جداسازی زباله‌های عفونی نایلون‌های قرمز در اختیار مردم قرار گرفت، عنوان کرد: این مهم سبب شد تا مأموران تفکیک زباله با علم به وجود زباله‌های عفونی در نایلون‌های قرمز کمتر دچار آسیب شوند.

خالدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تداوم تفکیک زباله‌های عفونی از دیگر زباله‌ها تاکید کرد: با همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان این نایلون‌ها در اختیار افراد مبتلا به کرونا قرار گرفت تا آن‌ها زباله‌های عفونی خود را از دیگر زباله‌ها جداسازی کنند.

منبع: مهر

کد خبر 418466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.