زندگی عجیب مردی که ۹ بار طعم مرگ را چشیده!

ادعای عجیب ۲دو زن داعشی درباره کرونا، دستبند پلیس بر دستان سارقان حرفه ای در تهران، قرنطینه دو روستای خوزستان بخاطر یک کرونایی چادرنشین، کشف شش میلیارد کالای قاچاق در تهران و گاو روی پیشخوان بانک، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از موارد نادری که در واقعیت در مورد آن چیزی نشنیده ایم این است که فرد پس از یکی دو بار مرگ دوباره به زندگی باز می‌گردد، نظرتان در مورد شخصی که ۹ بار قلبش از حرکت متوقف شده و بعد هر بار به زندگی بازگشته و زنده مانده است چیست؟

جیمی پل، مرد متولد ساحل سانشاین استرالیا، که امروز در لندن زندگی می‌کند از وضعیتی عجیب رنج می‌برد، او از بیست سالگی تاکنون ۹ بار قلبش ایستاده و در معرض مرگ قرار گرفته است. جیمی از یک بیماری قلبی معروف به کاردیومیوپاتی اتساعی رنج می‌برد، که پزشکان آن را کشنده می‌دانند و معتقدند که او فقط پنج سال دیگر زنده خواهد بود.

جیمی از بدو تولد مبتلا به این بیماری جدی تشخیص داده شد، وضعیت سلامتی که در آن بخشی از عضله قلب متراکم می‌شود و این امر باعث می‌شود که قلب نتواند خون را بدرستی در بدن پمپ کند که این اغلب منجر به بروز عوارض کشنده می‌شود. از هر پنج نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود و بسیاری از آن‌ها توانایی زندگی سالم را بدون اثرات جدی دارند، اما وضعیت جیمی پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است. به رغم شرایط خطرناک، زندگی وی از موضوعات عجیب و خنده دار خالی نیست، مثلاً مادرش مرتباً از او می‌پرسد: آیا این هفته مُردی؟ و او با خنده پاسخ می‌دهد: نه این هفته نمرده‌ام.

پل که به عنوان یک متخصص فناوری نوآورانه فعالیت می‌کند، اولین مشکل قلبی خود را هنگام بیست سالگی تجربه کرد، ۴۵ دقیقه طول کشید تا دوباره به زندگی برگردد و پس از یک هفته کما، به هوش آمد. وی ۹ بار در زندگی خود دچار حملات قلبی شدیدی شد که آخرین مورد آن در بیمارستانی بود که اکنون در آن قرار دارد.

وضعیت سلامتی جیمی ایجاب می‌کند که وی بالاترین میزان احتیاط روزانه را به خصوص در هنگام رفت و آمد خود داشته باشد، به طوری که مجبور است به آرامی جا بجا شود و از دویدن و هر گونه تأثیر دیگری که می‌تواند سرعت ضربان قلب را افزایش دهد، اجتناب کند.

علی رغم وضعیت بحرانی سلامتی، جیمی مصمم است که به سبک عادی زندگی کند و اجازه ندهد که وضعیت سلامتی او مانع از لذت بردن او از زندگی شود. جیمی به پیوند قلب فکر می‌کند، زیرا پزشکان مطمئن نیستند قلب او تا چه مدت دوام خواهد داشت.

اگر لکنت زبان یک دفعه در شما پدیدار شده است به کرونا مبتلا شده اید !

محققان چینی به این نتیجه رسیده‌اند که در بعضی از بیمارهای چینی، عدم تعادل و گفتار مبهم مشاهده شده که در تحقیقات مشخص شد که بعضی از بیماران چینی مبتلا به کروناویروس با مشکل در تعادل و صحبت مواجه شده‌اند که هنوز به طور قطع این علائم اعلام نشده است.

گفتنی است طبق آزمایش روی ۲۱۴ بیمار که به کووید - ۱۹ مبتلا بودند ۴۶ درصد از بیماران که اوضاعشان وخیم اعلام شده بود این علائم عصبی را همراه داشتند.

در حال حاضر نتایج این آزمایش در دست بررسی است.

گاو روی پیشخوان بانک

در یک اقدام عجیب در قم ، فردی به جای پرداخت اقساط وام خود یک گاو را به شعبه بانک ملی خیابان باجک در قم برد.

البته روابط عمومی بانک ملی قم عنوان کرده وام دریافتی این شخص از نوع "جعاله رفع احتیاجات ضروری" بوده که در تاریخ ۷ آذر ۹۶، طی اقساط ۲۴ماهه دریافت کرده و می‌بایست در تاریخ ۷ آذر ۹۸ تسویه می‌شده که توسط بدهکار انجام نشده است. همچنین مدارک شغلی دریافت‌کننده وام خوار و بار فروشی بوده که هیچ ربطی به دامداری ندارد و مشخص شده گاوی که فرد روبروی بانک برده متعلق به فیلمبردار است و این افراد با استفاده از جو ملتهب این روزها می‌خواستند برای عقب انداختن پرداخت بدهی‌شان از آن سوء استفاده کنند.

کشف میلیاردی مواد شوینده احتکارشده در پاوه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف دو هزار و ۷۴۷ لیتر انواع مواد و هشت هزار و ۸۱۰ کیلوگرم پودر شوینده احتکار شده در شهرستان پاوه به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس پاوه از احتکار مقدار زیادی مواد شوینده در این شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران پلیس امنیت عمومی پاوه با جستجوی بسیار، موفق به شناسایی محل احتکار مواد شوینده شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: در بازرسی از انبار مورد نظر، دو هزار و ۷۴۷ لیتر انواع مایع و مقدار هشت هزار و ۸۱۰ کیلوگرم پودر شوینده احتکاری کشف شد که ارزش محموله قاچاق کشف شده طبق نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و در بازجویی ها اعتراف کرد قصد انتقال مواد شوینده احتکار شده به خارج کشور را داشته است.

سردار جاویدان در پایان از معرفی فرد محتکر دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.

ادعای عجیب ۲ زن داعشی درباره کرونا

در فیلمی که از اردوگاه زنان و فرزندان اعضای داعش در حسکه سوریه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده یک زن عضو داعش مدعی است: ما به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شویم، ما از خدا می‌ترسیم و نماز می‌خوانیم و روزه می‌گیریم و از ابوبکر البغدادی (سرکرده سابق داعش) پیروی می‌کنیم. آیا مسلمانی را دیده‌ای که از بیماری کرونا بمیرد؟

در میان هشدارهای سازمان‌های جهانی درباره خطر شیوع ویروس کرونا در اردوگاه‌های شامل هزاران زن عضو داعش و خانواده‌هایشان، زنان این تشکیلات تروریستی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی در یکی از اردوگاه‌های منطقه حسکه سوریه تاکید کردند، هرگز به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

در جریان این مصاحبه یک زن دیگر که لهجه‌ای آفریقایی دارد وارد بحث شده و می‌گوید: مسلمان به کرونا مبتلا نمی‌شود و فقط کفار هستند که به این بیماری مبتلا می‌شوند و این خداوند است که کرونا را فرستاده، کرونا یکی از سربازهای خداوند است.

اداره خودمختار در مناطق شمال و شرق سوریه تدابیر پیشگیرانه را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته که مهمترین آنها بستن گذرگاه‌ مرزی بین این منطقه و اقلیم کردستان عراق و نیز تداوم تعطیلی مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌هاست.

کشف ۶ میلیارد کالای قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف شش میلیارد ریالی انواع لوازم خانگی قاچاق در انباری در محدوده جنوب پایتخت خبرداد.

سرهنگ  نعمت الله علیپور اظهار داشت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه مالک انباری در محدوده جنوب تهران مقادیری کالای قاچاق در آن محل دپو کرده است، بررسی موضوع بر عهده تیمی از ماموران پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی هویت مالک انباری شناسایی شد، عنوان کرد: با تایید صحت خبر و محرز شدن دپو محموله های قاچاق در این انبار، مأموران با کسب دستور قضائی در یک عملیات ضربتی مالک انباری را دستگیر و در بازرسی از محل مقادیری لوازم خانگی از قبیل چاقو، رنده و زودپز فاقد مجوزهای قانونی و برگ گمرکی کشف کردند.

سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه انبار مذکور با دستور قضائی پلمب و محموله قاچاق تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد، افزود: کارشناسان ارزش این کالاها را شش میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستبند پلیس بر دستان سارقان حرفه ای در تهران

رئیس کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر از دستگیری سارق لوازم خودرو خبر داد و گفت: متهم هنگام گشت زنی شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ حسین عادلی با اعلام این خبر گفت: ساعت۲۳:۰۰ شب جمعه بیست و دوم فروردین امسال ماموران گشت کلانتری برای پیشگیری از وقوع جرم در شهرک صادقیه اتوبان سعیدی در حال گشت زنی بودند که با یک دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ که در خلاف جهت خیابان در حال حرکت بود روبرو شدند و با مسدود کردن مسیر موفق به توقیف خودرو شدند.

وی افزود: زمانی که مأموران از راننده خواستند تا مدارک خود را در اختیار پلیس قرار دهد راننده جوان با در دست گرفتن قمه به سمت ماموران حمله ور شده و قصد فرار داشت که با اقتدار پلیس مواجه می شود.

کلانتر محله شهرک ولیعصر با بیان اینکه متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شد، گفت: تحقیقات اولیه پلیسی نشان داد که خودروی متهم سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس دارد و در ادامه در بازرسی از داخل خودرو تعدادی لوازم داخل خودرو مسروقه کشف و متهم به کلانتری انتقال یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: تا کنون متهم به پنج فقره سرقت اعتراف و برای طی مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

قرنطینه دو روستای خوزستان بخاطر یک کرونایی چادرنشین

مجید حسینی‌نژاد، فرماندار رامشیر گفت: طبق گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در طول مدت شیوع کرونا در خوزستان، رامشیر از نظر شیوع در رتبه‌های آخر قرار داشت و این منطقه تقریبا پاک بود. متاسفانه در فروردین‌ماه در پی حضور یک فرد ناقل ویروس کرونا از اهواز در یکی از روستاهای رامشیر و برپایی چادر و حضور چندین نفر در این چادر، موجب شد که دو روستای رامشیر به این ویروس آلوده شوند. در حال تلاش هستیم تا بیماری به روستاهای دیگر سرایت نکند. در حال حاضر در حال مدیریت موضوع هستیم و امیدواریم به زودی به مرحله مهار طغیان برسیم.

در پی این وضعیت، کنترل‌ها افزایش یافته و محدودیت در فعالیت اصناف و ورود و خروج دو روستای مطبگ و رمیله انجام شده است. در شهرستان مشکلی نداریم اما در خصوص استمرار تعطیلی باید ببینیم استاندار خوزستان چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

در رامشیر نقاهتگاهی نیز برای بیماران کووید ۱۹ آماده‌سازی شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

کد خبر 418384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.