۲۱۳ شکارچی در اصفهان دستگیر شدند/ زنده‌گیری و شکار پرندگان در صدر تخلفات

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از دستگیری ۲۱۳ شکارچی غیرمجاز و پیشگیری از ۴۵ مورد اقدام به شروع شکار در سال ۹۸ خبر داد.

مرتضی جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محیط بانان سال گذشته در گشت و پایش های مستمر در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان، ۱۲۵ تخلف شکار را شناسایی و ۲۱۳ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در یک سال گذشته، ۴۵ مورد اقدام به شکار غیرمجاز را نیز متوقف کردند.

جمشیدیان افزود: از این شکارچیان ۳۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۵۸ قبضه سلاح مجاز، پنج قبضه سلاح جنگی و یک هزار و ۶۷۱ انواع ادوات و وسایل شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ۸۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان در سال ۹۸، افزود: زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان بیشترین موارد تخلف سال گذشته بود که ۳۳۷ پرنده شامل ۲۲۸ سهره طلایی، پنج بلدرچین و چهار کبک زنده گیری و در ۹۵ مورد انواع پرندگان شکار شدند.

وی افزود: شکار پستانداران با ۷۴ مورد نسبت به صید و شکار آبزیان و پرندگان در سال ۹۸ کمتر بوده است که شامل ۲۱ راس کَل، ۱۳ راس قوچ، ۱۹ راس آهو، هفت سر خرگوش، هفت راس بز، چهار راس گزار، دو راس میش و یک سرتشی است.

جمشیدیان اضافه کرد: سال قبل ۹ مورد زنده گیری پستانداران از جمله سه سنجاب، سه خارپشت، یک راس آهو، یک راس میش و یک راس بز و یک مورد زنده گیری خزندگان( مار آبی) ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط استان به هشت مورد خرید و فروش زنده و غیرزنده حیات وحش از جمله پنج کبک، دو بال فلامینگو در یک سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: خرید و فروش حیات وحش ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان اصفهان با وسعتی بالغ بر ۱۰۷ هزار کیلومترمربع دارای تنوع زیستی بسیار گسترده‌ای است که شامل ۲۴ منطقه تحت مدیریت از جمله منطقه حفاظت شده و شکارممنوع، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش، اثر ملی و عرصه‌های طبیعی است. وسعت مناطق تحت مدیریت استان بیش از دو میلیون ۲۰۰ هزار هکتار است که علاوه بر این مناطق، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تنوع زیستی اصفهان تالاب بین المللی گاوخونی و رودخانه زاینده رود است. تاکنون در سطح استان اصفهان حدود ۴۸۴ گونه مهره دار شناسایی شده که شامل ۶۲ گونه پستاندار، ۲۹۶ گونه پرنده، ۴۲ گونه خزنده، ۴۱ گونه ماهی و هشت گونه دوزیست است.

کد خبر 418360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.