۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
مشارکت ۲۰ تیم در ضدعفونی ابرکوه

شهردار ابرکوه گفت: با توجه به شیوع کرونا ، طرح ضدعفونی و گندزدایی معابرعمومی، کوچه‌ها و مسیرهای پرتردد شهر، هرشب بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مشارکت شماری از جوانان در قالب ۲۰ تیم انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدعلیرضا رسولی با بیان اینکه طرح ضدعفونی این شهر از پنجم اسفندماه ۹۸ آغاز شد، اظهار کرد: این کار با استفاده از ۲۵ دستگاه تراکتور، چند دستگاه خودروی آتش‌نشانی، سمپاش و مخازن کوله‌ای از سوی شهرداری و با همکاری گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی و فعالان اجتماعی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر ابرکوه ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت ملی دارد، اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیت، گسیل نیروهای مردمی برای ضدعفونی معابر، در این بخش شهر بیشتر از دیگر مناطق است.

شهردار ابرکوه گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با پویش "در خانه بمانیم" از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی، رسانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی با همراهی مردم بخشی از فعالیت‌ها برای مقابله با بیماری است.

رسولی با بیان اینکه شهر تاریخی ابرکوه در مثلث گردشگری اصفهان، یزد و فارس کشور قرار دارد و دروازه به استان یزد از سمت فارس است، خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا با هماهنگی ، اطلاع‌ رسانی و تعامل با شهرهای همجوار تلاش شد سفرهایی که به سمت ابرکوه و یزد صورت می‌گیرد، کنترل و کاهش یابد.

شهردار ابرکوه با اشاره به شروع فعالیت اصناف کم خطر از امروز تاکید کرد: مردم طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند که این مهم می تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع بیماری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 418268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.