رفع آبگرفتگی‌های ۲ روز گذشته قم با بکارگیری ۱۵۰۰ نیرو

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: آبگرفتگی‌های دو روز گذشته در سطح شهر قم با بکارگیری یک هزار و ۵۰۰ نیروی خدمات شهری رفع شد.

به گزارش ایمنا، سیدمحسن میرهادی با اشاره به خدمات شهرداری در جهت آبگرفتگی‌های قم اظهار کرد: با توجه به آمادگی شهرداری قم نسبت به بارندگی‌های دو روز اخیر و هشدارهای هواشناسی قم، برنامه‌ریزی دقیقی در سطح شهرستان قم انجام و آمادگی کاملی در مناطق هشت گانه و سازمان‌های شهرداری فراهم شد.

وی افزود: به‌ویژه از دو شب گذشته، نیروها در سطح شهر حضور داشتند و با آغاز بارندگی به رفع آبگرفتگی‌های سطحی و معابر در سطح شهر اقدام کردند و در دو شیفت کاری همکاران آماده خدمت‌رسانی شدند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: با تمهیدات لازم و حضور به‌موقع نیروها در خدمت شهری، مشکل خاصی در جهت آبگرفتگی به وجود نیامد و آبگرفتگی‌های دو روز گذشته در سطح شهر قم با بکارگیری ۱۵۰۰ نیروی خدمات شهری در دو شیفت رفع شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بارش باران بیش از ۳۶ میلی‌متر در سطح شهر قم، موردی از آبگرفتگی در منازل گزارش نشد و تنها چند مورد آبگرفتگی جزئی اعلام که با حضور به‌موقع نیروها رفع شد، در آبگرفتگی معابر نیز، با حضور نیروها و تجهیزات، مشکل خاصی به وجود نیامد.

میرهادی عنوان کرد: لایروبی کانال‌ها و انهار بخوبی انجام‌ شده بود و درزمینهٔ تجهیزات موتوری مناطق در آماده‌باش بودند و دراین‌باره نیز با مشکلی مواجه نشدیم.

وی گفت: آمادگی کامل سامانه پاسخگویی ۱۳۷ در شهرداری قم از دیگر خدمات در این بخش بود و مواردی که شهروندان اعلام می‌کردند در نخستین فرصت اقدام به اعزام نیرو می‌شد تا مشکل آبگرفتگی رفع شود.

وی افزود: آبگرفتگی تونل غدیر یکی از موارد آبگرفتگی فرامنطقه‌ای بود که به‌طور موقت مسدود شد و در حال حاضر با تلاش نیروها این تونل بازگشایی‌شده است و تردد انجام می‌شود، همچنین بالادست شهرک دانشگاهی پردیسان دچار آبگرفتگی در بخشی از معابر شد که با مدیریت لازم، آب‌ها هدایت شد و در چند نقطه مانند خیابان معلم به‌طور موقتی در سطح معابر شاهد آبگرفتگی بودیم که رفع شد.

میرهادی عنوان کرد: با تصمیم ستاد مدیریت بحران از دو شب قبل مسدود کردن بلوار شهید سلیمانی و داخل رودخانه در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی سیلاب انجام‌شده بود و بر این اساس آمادگی کامل وجود داشت و ورودی‌ها مسدود شد و تا عادی شدن شرایط این مسیر مسدود است.

وی تصریح کرد: تمام همکاران در خدمات مدیریت شهری درصحنه حضور دارند و با توجه به سیل رودخانه، شهروندان برای دیدن سیلاب ممکن است در این مسیر حضور یابند که بحث‌های ایمنی در حال انجام است و نیروهای تخلفات شهری مستقر هستند و تذکرات لازم را به شهروندان می‌دهند و انتظار می‌رود به این توصیه‌ها توجه شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در سطح شهر در آماده‌باش هستند و در اولین فرصت مسیر آبگرفتگی را دنبال می‌کنند و آمادگی تمامی نیروها تا شنبه با توجه به‌پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش باران ادامه دارد.

کد خبر 418264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.