لزوم تمدید مرخصی زندانیان/زیرساخت قرنطینه ۱۴ روزه را نداریم

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: تاکنون مشکلی در رابطه با شیوع بیماری و اختلال در نظم و امنیت زندان‌های استان نداشته‌ایم و منتظر دستور قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در رابطه با تمدید مرخصی زندانیان هستیم.

اسدالله گرجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مبتلایی که مشکلی داشته باشد یا بیماری او مثبت شده باشد نداریم و تنها چند مورد محدود بیمار مشکوک به کرونا داریم که در وضعیت قرنطینه و تحت نظر به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه همه موارد بهداشتی و راه‌های انتقال را کنترل و محدود کرده‌ایم، افزود: در این راستا آمار ورودی‌ها به زندان مرکزی را محدود کردیم به دلیل اینکه تراکم زندان‌های اصفهان بالاست و تلاش می‌کنیم آسیب بیماری کنترل شود و تاکنون مشکلی در خصوص شیوع کرونا نداشتیم.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه مشکل اساسی ما علاوه بر کنرل شیوع بیماری کرونا، حفظ امنیت زندان‌هاست، تصریح کرد: برای مدیریت این دو موضوع به نحوی برنامه‌ریزی شده است که تاکنون مشکلی در رابطه با شیوع بیماری یا اختلال در نظم و امنیت زندان‌های استان نداشته‌ایم.

وی در خصوص مرخصی زندانیان گفت: هنوز در خصوص تمدید مرخصی زندانیان اقدامی نشده اما رئیس سازمان زندان‌ها اعلام کرده که در صورت بازگشت زندانیان همه آنها باید دو هفته در مکان دیگری قرنطینه شوند و بعد وارد زندان‌ها شوند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه چنین ساز و کاری هنوز در استان پیش‌بینی نشده است، اظهار کرد: باید منتظر دستورات بعدی سازمان زندان‌ها باشیم که تا اواخر فروردین ماه همه سازوکار اجرایی این موارد مشخص می‌شود و به احتمال زیاد با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی مرخصی زندانیان تمدید می‌شود در غیر اینصورت باید راهکاری برای فضای قرنطینه قبل از ورود به زندان درنظر گرفته شود.

وی در خصوص تعداد زندانیان به مرخصی رفته، گفت: شش هزار و ۷۰۰ زندانی در استان اصفهان به مرخصی رفته‌اند و در صورت بازگشت هر کدام از آنها امکان آلودگی بیماری کرونا را دارند و هر کدام خطری برای زندان است و باید شرایط سلامت آنها در قرنطینه بررسی شود تا امکان سرایت به دیگران را نداشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه در زندان‌های استان، شرایط بیماری کنترل شده است، افزود: باید برای پذیرش ورودی‌های جدید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و در این زمینه نگرانی‌هایی داریم که منتظر دستورات قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها هستیم همچنین سازوکار آن باید مورد تایید نظر توسط ستاد کرونای استان هم باشد.

وی در خصوص تعداد زندانیانی که مشمول عفو و پایان مرخصی شدند، تصریح کرد: به غیر از تعداد شش هزار و ۷۰۰ نفر مرخصی رفته ۷۲۳ نفر از زندانیان مرخصی رفته مدت زندانی آنها پایان یافته و دیگر به زندان بازنمی‌گردند و ۷۰۵ نفر زندانیان هم مشمول عفو شدند.

گرجی‌زاده با تاکید بر اینکه هیچ نوع بی‌نظمی و اختلالی در زندان‌های استان وجود نداشته است، گفت: در زندان‌های استان پیش بینی‌ها در همه موارد را داشته‌ایم که با اقدامات لازم مانند کمک به خانواده زندانیان و مشاوره‌های مددکاری به زندانیان بار روانی زندان‌ها را کاهش دهیم و تاکنون از زندان‌های استان هیچ گونه گزارشی از تحرکات، بی‌نظمی و اختلال نداشته‌ایم.

کد خبر 418247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زندانی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    خواهش میکنم مرخصی ها را تا پایان عید فطر تمدید کنید .اقای رییسی ب تمام کسانی ک رضایت شاکی را گرفته اند عفو بدهید .لااقل از هر زندانی دو سال زندانش را ببخشید .رحم کنید
  • سعید منوچهری IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    مشخص کنید زندانیان تا اخراردیبهشت مرخصی دارندیانه..من خودم زندانی ام.دیروز از زندان تماس گرفتن وگفتن بابد برگردی..سابقه اولم هست.وهیچ تخلفی ندارم