۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۸۰ درصد بودجه شهرداری خمین محقق شد

شهردار خمین با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته به این شهرداری در سال گذشته ۷۱۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد از این بودجه تحقق پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضییان اظهار کرد: ۷۴ درصد از این بودجه معادل ۵۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به امور عمرانی اختصاص یافت و ۲۶ درصد معادل یکصد و ۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بخش جاری و خدمات تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش منابع مالی شهرداری ناشی از درآمد داخلی شهرداری و وصول مطالبات است، ادامه داد: با وجود افزایش درآمدهای هر سال شهرداری، شمار طرح‌های عمرانی و هزینه‌های این شهر آنقدر زیاد است که این درآمدها جوابگوی نیاز نیست.

شهردار خمین با اشاره به مقابله شهرداری این شهر با شیوع ویروس کرونا گفت: ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی از سوی شهرداری انجام می‌شود و بنرهای آموزشی در سطح شهر نصب شده است.

مرتضییان با اشاره به گشت‌زنی سه گروه بازرسان شهرداری برای شناسایی زباله گردها، ادامه داد: تاکنون ۶۰ زباله‌گرد در خمین شناسایی و ساماندهی شدند و به‌منظور حفظ سلامت این افراد دستکش، لباس مخصوص و مواد ضدعفونی کننده به آنها اعطا شده است.

وی گفت: از آغاز شیوع کووید ۱۹ در کشور دو گروه مکانیزه به‌صورت دایم مشغول ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌های اصلی و معابر این شهر هستند و تاکنون به مدت ۴۰ شب خیابان‌های شهری را ضدعفونی کرده‌اند.

شهردار خمین با بیان اینکه سه گروه نیز روزانه سرویس‌های بهداشتی، پارک‌ها و پایانه‌های مسافربری در این شهر را ضدعفونی می کنند، خاطرنشان کرد: مکان‌های مرتبط با شهرداری مانند ساختمان اداری، آتش‌نشانی و کشتارگاه نیز روزانه بین یک تا دو نوبت گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

مرتضییان ایجاد موانع در تمام ورودی‌های اصلی و فرعی خمین و هسته مرکزی شهر، اطلاع‌رسانی از طریق  بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و ایجاد تونل ضدعفونی در مرکز شهر را از اقدامات شهرداری برای مبارزه با کووید ۱۹ برشمرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 418243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.