ایران نخستین کشور در اجرای پلاسمادرمانی برای بیماران کرونایی است

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از محوریت و حمایت این نهاد در اجرای پروژه پلاسما درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و گفت: ایران نخستین کشور در اجرای پلاسمادرمانی برای بیماران مبتلا به کروناست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در توییتر با انتشار یک رشته پیام نوشت:

" ایران نخستین کشور در اجرای پلاسمادرمانی برای بیماران مبتلا به کروناست؛ پروژه‌ای که تماماً توسط شرکت‌های بخش خصوصی با محوریت و حمایت اتاق بازرگانی تهران از پنجم اسفند ماه ۹۸ کلید خورد.

بخش اول پروژه پلاسمادرمانی با اتمام تزریق پلاسما به ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا و بهبودی این افراد به پایان رسیده و با پایان یافتن تحقیقات، احتمالاً این روش از هفته‌های آینده برای درمان بیماران مبتلا به کویید ۱۹ در سطحی گسترده‌تر آغاز ‌می‌شود.

پلاسمادرمانی پیش از این در مورد بیماری‌هایی مثل سارس و ابولا به عنوان تنها راه‌حل سریع درمان مورد استفاده قرار گرفته بود. در مورد کرونا پیش از ایران فقط در چین این پروژه آغاز شده بود که ناقص و ناتمام ماند.

خبر خوب اینکه آزمایش روش پلاسمادرمانی روی ۲۰۰ بیمار به پایان رسیده و خبر خوب دیگر اینکه بر اساس تحلیل‌های اولیه ده‌ها بیمار تحت درمان با این روش بهبود پیدا کرده‌اند. بهبودی تعدادی از این بیماران که بد حال بودند، شبیه یک معجزه تمام‌عیار است.

این پروژه با مشارکت تعداد زیادی نیروی انسانی و با سرمایه‌گذاری سنگین توسط بخش خصوصی با حمایت و فعالیت محوری اتاق بازرگانی تهران و مشارکت شرکت‌های بسیاری از بخش خصوصی پیش رفت.

متاسفانه اجرای پلاسمادرمانی در ایران، چندان از سوی افکار عمومی مورد توجه قرار نگرفت اما به محض آنکه آمریکا تحقیق در مورد این روش را آغاز کرد، برخی رسانه‌های خارجی این مسئله را مطرح ‌می‌کنند که معجزه از غرب طلوع ‌می‌کند اما باید گفت معجزه از شرق و از ایران طلوع کرده است.

آمریکا به تازگی نسبت به دریافت نخستین پلاسما اقدام کرد، در حالی که در ایران فرآیند تزریق پلاسما به ۲۰۰ بیمار نیز به پایان رسیده است. بنابراین ایران به طور قطع نخستین کشور و پیشتاز در اجرای این روش درمانی برای بیماران کروناست.

ایران در صنعت خون و پلاسما به طور قطع جز پنج کشور برتر جهان محسوب ‌می‌شود. دلیل آن نیز وجود سازمان انتقال خون است که قدمت آن به بیش از نیم قرن ‌می‌رسد و بعد از انقلاب هم پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرد."

کد خبر 418218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.