جهش تولید؛ مفهومی عینی که بخش معدن آن را بهمراه خواهد داشت

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: جهش تولید، مفهومی است عینی که بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۹ آن را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب‌پور با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"رویکرد ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در سال جهش تولید

امسال با تدبیر مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" نامگذاری شده است، این مهم در ادامه نامگذاری سال های پیش، برنامه ای بلند مدت و هدفدار بوده که حرکت در درون آن می تواند کشور را به نقطه مطلوب خود نزدیک کند. "جهش تولید"، مفهومی است عینی که بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۹ آن را به همراه خواهد داشت زیرا این جهش مرهون مجموعه برنامه ها و اقداماتی است که سازمان ایمیدرو طی سال های اخیر با مشارکت بخش خصوصی و در راستای سیاست های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی کرده است.

سرعت گرفتن اجرای طرح های توسعه در زنجیره فولاد، مس، آلومینیوم، سرب و روی، طلا و ... از یک سو و ورود گام به گام پروژه های جدید به مدار تولید، دلیلی آشکار بر چنین امری است. ایمیدرو با هماهنگی بخش خصوصی امسال برنامه راه اندازی ۲.۳ میلیارد دلار طرح توسعه و جدید را پیش رو دارد. این طرح ها ۸۳۰۰ شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می کند که در مجموع، بیش از ۷۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از این حوزه صاحب کار و درآمد می شوند. بُعد دیگر این طرح ها این است که کشورمان نیز از ثمرات افزایش تولیدات این بخش، بهره مند خواهد شد.

این سازمان پیش از این، برای تحقق اهداف توسعه ای، کارگروهی را ناظر بر اجرای طرح ها کرده است که پایش مستمر، بررسی و برطرف کردن نقاط بحرانی حوزه های تولید و توسعه را برعهده دارد. با چنین تجربه ای بنا داریم در سال ۹۹ نیز کارگروهی را با حضور نمایندگان همه شرکت های بزرگ برای تحقق جهش تولید بخش معدن و صنایع معدنی و رفع موانع آن ایجاد کنیم.

در ماه های پایانی سال گذشته اتفاقاتی رخ داد که دستیابی به جهش تولید را ملموس تر می کند، یکی از عینی ترین مثال ها، به تولید رسیدن بزرگ ترین و مدرنترین کارخانه آلومینیوم در ایران به نام آلومینیوم جنوب (سالکو) است که به تنهایی ۱۰۰ درصد به ظرفیت تولید این فلز در کشور می افزاید.

علاوه بر این، سال جدید، زمان به ثمر رسیدن بخش "فولاد سازی" طرح های فولاد استانی است. از سوی دیگر سنگان به عنوان پایتخت سنگ آهن ایران که لقب عسلویه شرق کشور را در اختیار دارد، میزبان کارخانه های جدید تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن خواهد بود. در این میان، انتخاب دو پیمانکار (الف و ب) با هدف باطله برداری و استخراج ماده معدنی، برای مدت ۵ سال، تامین خوراک برای کارخانه های فعال و در دست راه اندازی را انجام می دهد."

کد خبر 418202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.