همکاری‌های علمی ایران و برزیل گسترش یافت

با امضای تفاهم‌نامه میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل، پژوهش‌های علمی مشترک محققان ایران و برزیل حمایت می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل (FAPESP)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا همکاری‌های علمی میان دو کشور در حوزه‌های گوناگون شتاب گیرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه از پژوهش‌های مشترک محققان ایران و برزیل حمایت می‌شود. همچنین حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارها نیز از دیگر برنامه‌های آن است؛ امضای این تفاهم‌نامه توسعه تبادلات علمی پژوهشگران دو کشور را به همراه دارد و فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های علمی فراهم می‌کند.

برنامه‌های تبادل محقق از دیگر اقداماتی است که با امضای این تفاهم‌نامه از آن حمایت می‌شود تا زمینه برای افزایش همکاری‌های علمی میان دو کشور فراهم شود.

بر اساس این گزارش، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل برای توسعه و گسترش همکاری‌های علمی در حوزه علوم شناختی، میز همکاری مشترک ایجاد کردند تا دامنه فعالیت‌های متقابل آن‌ها تقویت شود.

کد خبر 417927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.