استقبال گسترده مردم از برگزاری مسابقه «با قرآن در خانه»

مدیر امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هر روز حدود دوهزار نفر در مسابقه « با قرآن در خانه» شرکت می‌کنند و چنانچه در روزهای آتی، تعداد شرکت‌کننده‌ها در مسابقه افزایش یابد به ازای هر ۵۰۰ نفر یک جایزه به تعداد جوایز قبلی اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی، مهدی مسماریان؛ مدیر امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مسابقه «با قرآن در خانه» از هفتم فروردین ماه مصادف با آغاز ماه شعبان هر روز در شبکه‌های اجتماعی در حال برگزاری است، اظهار کرد: این مسابقه که به همت اداره‌ امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان طراحی و اجرایی شد از روز اول ماه مبارک شعبان هر روز یا طرح پنج سؤال قرآنی در شبکه‌های مجازی به آدرس quran_home@ برگزار می‌شود. 

وی با با بیان اینکه تأثیری که در قرآن این معجزه الهی نهفته است در هیچ کتابی وجود ندارد، گفت: یکی از درس‌های مهم داستان‌های قرآنی صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که انسان‌ها روزمره با آن مواجه می شوندکه در این شرایط بحرانی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

مسماریان با اشاره به اینکه قرآن نقش هدایتگری را در زندگی انسان‌ها برعهده دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرآن کتابی است برای انتخاب بهنرین زندگی که سعادت دنیا و اخرت انسان را تضمین می‌کند، در این روزهایی که با شعار در خانه می‌مانیم سعی بر شکست بیماری کرونا را داریم فرصت بیشتری برای توجه و تدبر در آیات الهی فراهم شده است .

مدیر امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به استقبال مردم از مسابقه « با قرآن در خانه» ادامه داد: در روز اول ماه شعبان حدود هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند در حالی که روز دوم تعداد شرکت کننده‌ها به حدود دوهزار نفر رسید و هر روز پنج نفر به عنوان برنده در شبکه‌های اجتماعی اعلام شدند.

مسماریان افزود: از روز سوم مسابقه، به دلیل افزایش تعداد شرکت‌کننده‌ها جوایز از پنج نفر به شش نفر افزایش پیدا کرد به این صورت که هر روز یک نفر از کل شرکت‌کننده‌ها و پنج نفر از بین کسانی که پاسخ صحیح به سؤالات داده‌اند به قید قرعه انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ نفر به عنوان برنده این مسابقه انتخاب شده‌اند، ادامه داد: هر روز حدود دو هزار نفر در مسابقه «با قرآن در خانه» شرکت می‌کنند و چنانچه در روزهای آتی تعداد شرکت‌کننده‌ها در مسابقه افزایش یابد به ازای هر ۵۰۰ نفر یک جایزه به تعداد جوایز قبلی اضافه می‌شود.

مدیر امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: علاوه بر جوایز اعلام شده، در پایان مسابقه، سه جایزه ویژه پنج میلیون ریالی برای افرادی که بیشترین پاسخ صحیح را داده‌اند، در نظر گرفته‌ شده که به قید قرعه به آن ها تعلق خواهد گرفت و در صورت افزایش تعداد شرکت‌کننده‌ها، تعداد جوایز ویژه نیز افزایش می‌یابد.

مسماریان با بیان اینکه این مسابقه تا پایان ماه شعبان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: افراد با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، ایتا، سروش، بله، ویسگون و گپ با آدرس quran_home@ می‌توانند لینک شرکت در مسابقه را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه سؤالات مسابقه «با قرآن در خانه» از ساعت ۱۷ تا هشت صبح روز بعد در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌شود، افزود: دلیل انتخاب این ساعات این بود که امکان شرکت در مسابقه برای همه افراد وجود داشته باشد.

مسماریان گفت: پاسخ سؤالات مسابقه هر روز ساعت هشت صبح پس از اتمام زمان پاسخگویی در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌شود و اسامی برندگان با یک روز تأخیر در ساعت ۱۲ ظهر اعلام می‌شود.

کد خبر 417817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.