تولید یک میلیون و ۵۰ هزار ماسک توسط بسیج اصفهان

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: با هماهنگی معاونت غذا و دارو استان اصفهان بسیجیان به صورت خودجوش در ۴۰ کارگاه خیاطی و در ۲ شیفت به تولید و دوخت ماسک پرداختند که حدود یک میلیون و ۵۰ هزار ماسک بهداشتی پس از تایید سازمان غذا و دارو بین شهروندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضایی صبح امروز در نشست خبری فرماندهان بسیج ناحیه امام صادق (ع) و امام رضا (ع) به مناسبت نیمه شعبان اظهار کرد: نقطه عطف بسیج نسبت بع نهادهای دیگر این است که هر زمانی نظام جمهوری اسلامی به خدمت بسیجیان نیاز داشته باشد، بلافاصله به کمک نهاد های اجرای کشور می شتابند؛ به همین دلیل همزمان با پایان ماموریت بسیج در برگزاری انتخابات، این نهاد بلافاصله وارد ماموریت جدیدی مبنی بر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شدند که به واسطه آموزش هایشان در این زمینه و به کمک مجموعه علوم پزشکی، به همکاری با نهاد های انتظامی پرداختند.

وی افزود: بسیج شهرستان اصفهان در روز های اول شیوع بیماری کرونا در کشور، به واسطه اشراف اطلاعاتی که در مناطق مختلف اصفهان داشت و با هماهنگی مقام های قضایی توانست طی ۴۵ روز کشفیاتی از مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی و بالغ بر ۴۰۰ هزار جفت دستکش و ۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان تاکید کرد: در روز های آغازین شیوع بیماری کرونا، با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گروه های بسیجی جهت ضدعفونی مکان ها و اماکن عمومی پیشبینی شده اعزام شدند. طبق آخرین آمار حدود ۷۲ هزار بسیجی در قالب ۲۱۰ گروه جهادی در بحث ضدعفونی مراکز تجمع، اماکن عمومی و منازل مبتلایان به این ویروس همکاری داشتند. طبق اعلام شورای تامین استان اصفهان مبنی بر کاهش تردد و قطع زنجیره انتقال نیز نیروهای بسیجی با همکاری ناجا در ۱۶ نقطه شهرستان اصفهان به ویژه در روز های ۱۲ و ۱۳ فرودین، در راستای کاهش ترددها فعالیت کردند.

وی تاکید کرد: در بحث کمبود تجهیزات بهداشتی، با هماهنگی معاونت غذا و دارو استان اصفهان، بسیجیان به صورت خودجوش در ۴۰ کارگاه خیاطی و در ۲ شیفت به تولید و دوخت ماسک پرداختند که حدود یک میلیون و ۵۰ هزار ماسک بهداشتی پس از تایید سازمان غذا و دارو بین شهروندان توزیع شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) تصریح کرد: برخی از پایگاه های بسیج علاوه بر تولید ماسک های بهداشتی، حدود ۲۵۰ هزار بسته حمایتی و بهداشتی را با حمایت خیرین اصفهان تهیه و در اختیار اقشار محروم جامعه قرار دادند. همچنین بنا بر تدبیر استانداری اصفهان و اتاق اصناف، حدود ۲۴ هزار بسته معیشتی در اختیار حوزه های مقاومت بسیج شهرستان اصفهان قرار گرفت که از هفته گذشته بین خانوار های کم بضاعت توزیع شد. در توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی خط قرمز بسیجیان که رعایت کرامت انسانی خانواده ها بود مورد ‌توجه قرار گرفت. هیچ اعتباری از سمت نهادهای بسیج و سپاه برای تامین بسته های حمایتی به کار گرفته نشده است.

رضایی خاطرنشان کرد: بسیجیان علاوه بر حضور در همه زمینه ها برای مقابله با ویروس کرونا، در فضای مجازی نیز حضور پیدا کردند و پویش هایی مبنی بر توصیه به رعایت موازین بهداشتی و نکات دینی مورد تاکید علما راه اندازی شد. از ‌روز های ابتدایی آغاز پویش در خانه بمانید نیز نیروهای بسیجی در فضای مجازی شروع به راه اندازی مسابقات کتاب خوانی و ورزش های خانگی کردند.

کد خبر 417808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.