سقوط ۷۴ اصله درخت در شهر مشهد در پی بارش های اخیر

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بکارگیری تمام تجهیزات و امکانات مدیریت شهری و آماده باش ۵۰ ایستگاه اتش نشانی برای رفع هرگونه آبگرفتگی در شهر در پی بارش شدید باران در روز گذشته خبر داد.

مهدی یعقوبی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق، وزش باد شدید، بارش تگرگ، احتمال آبگرفتگی، ایجاد روان‌آب و سیلاب از بعدازظهر روز گذشته تا امروز در سطح استان، تمامی امکانات خدمات شهری برای مقابله با هر گونه آب افتادگی در سطح شهر در حالت آماده باش درآمد.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۱۰۰ نیروی خدمات شهری به صورت سه شیفت بکارگیری شده است، افزود: ۱۲۵ دستگاه تانکر، ۱۳ دستگاه پمپ خودمکش، ۱۲۰ دستگاه موتور پمپ سیار نیز در حالت آماده در سطح شهر استقرار یافته و بالغ بر بیست هزار و ۹۰۰ کیسه شن در نقاط مختلف شهر جایگذاری شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: همچنین پنج دستگاه لودر و تمامی عوامل کارگری برای رفع هرگونه آب افتادگی در سطح شهر به حالت آماده باش در آمد که در چند ساعت اولیه به دلیل شدت باران و رگباری بودن آن برخی از معابر از جمله بلوار جمهوری، بلوار شهید ناصری، خیابان ابوذر، بلوار حر و خیابان بنی هاشم در محدوده شیرودی و بلوار صبا، دچار تجمع آب شدند، اما با تلاش نیروهای خدمات شهری موارد تجمع آب برطرف گردید و هیچ معبر و زیرگذری مسدود نشد.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ نیروی آتش‌نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در ۵۰ ایستگاه و پایگاه آتش‌نشانی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان در آماده‌باش کامل بودند و بیش از ۱۵۰۰ تماس طی عصر و شب گذشته با سامانه ۱۲۵ برقرار گردید و ۴۵ عملیات امدادی شامل " ۱۴ " مورد رفع آب گرفتگی داخل منازل و مجتمع‌های مسکونی به خاطر پس زدگی فاضلاب شهری، مسدود شدن ناودانی بر روی پشت بام‌ها و تراس منازل، پر شدن چاه‌های داخل منازل، ۱۹ مورد سقوط درختان در داخل حیاط منازل بر روی دیوار و یا خودروها، ۱۲ مورد عملیات ایمن سازی و بازدید از چاه‌ها و اسکلت ساختمان‌ها و دیوارهای خطری در داخل منازل شهروندان توسط آتش نشانان مستقر در ایستگاه‌ها انجام شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: همانطور که در بارش‌های گذشته محدوده خیابان پنج‌تن ۴۷ دچار پس زدگی شبکه فاضلاب شد، در این بارش نیز آب ناشی از این شبکه، در سطح معبر جاری شد که در همین راستا همکاران و نیروهای خدمات شهری نسبت به ایمن سازی مسیر اقدام کردند.

یعقوبی در خصوص آماده باش در محدوده کشف رود گفت: سه اکیپ فعال، چهار دستگاه خودرو و یک دستگاه بیل مکانیکی برای بارش‌های پیش بینی شده به حالت آماده بکار درآمد و در محل‌های حادثه خیز شامل پل‌های قازقان، پنج‌تن و خین عرب تا پایان عصر امروز مستقر هستند، اما خوشبختانه تا کنون به دلیل لایروبی‌های انجام شده در چند روز گذشته خسارتی گزارش نشده است.

وی با بیان این که بیش از ۲۵۰ نفر نیروی کارگری به همراه ۷۰ دستگاه خودرو در نقاط مختلف شهر در حوزه فضای سبز در حالت آماده باش بودند گفت: در اثر وزش شدید باد ۷۴ اصله درخت سقوط کرد که با تلاش همکاران حوزه فضای سبز بلافاصله موارد جمع آوری شد.

کد خبر 417616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.