پذیرش مددجویان جدید در مراکز بهزیستی ممنوع است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: سامانه خود ارزیابی روانشناختی توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شد که افراد می‌توانند پس از ورود به این سامانه خدمات مشاوره‌ای خود را با خط ۱۴۸۰ طی جلسات متعدد به صورت رایگان دریافت کنند.

مرضیه فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که بهزیستی دارد و مددجویان مراکز شبانه روزی از جمله سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولان ذهنی و معتادان کمپ‌ها آمادگی بیشتری برای ابتلا به بیماری دارند از ابتدای شیوع کرونا دستورالعمل‌های جدی از طرف سازمان بهزیستی صادر شد که همه موارد کنترلی در این دستورات ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرش جدید در مراکز بهزیستی ممنوع شد، افزود: در این مدت پذیرش‌های جدید محدود به موارد خاص آن هم با دستور مقام قضائی بود و این محدودیت پذیرش کمک کرد که شیوع بیماری کرونا در مراکز کنترل شود و در حال حاضر در وضعیت مطلوبی بسر می‌بریم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم بهزیستی دایر بودن خط ارتباطی ۱۴۸۰ در سه شیفت کاری است و این خط به دلیل تعطیلی مراکز مشاوره حضوری با توان بیشتری در حال فعالیت است و ساعت کار این خط در گذشته تا ساعت هشت شب بود که تا ساعت ۱۱ شب افزایش یافت.

وی در خصوص آمار پاسخگویی خط ۱۴۸۰ گفت: این خطر در ۱۵ روز ابتدایی سال ۹۹ بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی را پاسخ و مشاوره‌های لازم را انجام داده است که این تعداد در مدت مشابه سال ۹۸ حدود یک هزار و ۵۰۰ تماس بوده است.

فرشاد با بیان اینکه تیم‌های سیار بازدید از پاتوق‌های معتادان را افزایش داده‌ایم، اظهار کرد: این تیم‌های سیار برای معتادان ساکن در پاتوق‌ها اقداماتی مانند توزیع مواد غذایی، اقلام بهداشتی و بروشورهای آموزشی نکات بهداشتی پیشگیری از ابتلای بیماری کرونا را داشته‌اند.

وی در خصوص راه‌اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناختی توسط سازمان بهزیستی کشور، گفت: در این سامانه سوالات متفاوتی افراد از پرسیده می‌شود و در صورت وجود مشکلات خاص یک کد اختصاصی به افراد داده می‌شود و فرد می‌تواند با خط ۱۴۸۰ تماس گرفته و علائم خود را ذکر کند و تا پایان مراحل مشاوره روانشناختی خود طی جلسات متعدد با ۱۴۸۰ در تماس بوده و خدمات روانشناختی خود را رایگان دریافت کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در خصوص وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد، تصریح کرد: در این کمپ‌ها تلاش شد موارد جدید پذیرش نشود تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و هر روز گزارشات ضدعفونی و ویزیت روزانه خود را به بهزیستی استان ارسال می‌کنند و در صورت وجود علائم در افراد چه در کمپ‌ها چه در دیگر مراکز به سیستم درمانی ارجاع می‌شوند و در صورت مثبت بودن ابتلا، موارد درمان برای آنها انجام می‌شود و در صورت بازگشت به مرکز هر مرکز موظف بوده یک اتاق قرنطینه دایر کند و افراد بعد از ۱۴ روز به بخش عادی منتقل شوند.

فرشاد با بیان اینکه همه فعالیت‌های مددکاری بهزیستی به صورت تلفنی انجام می‌شود، افزود: بازدید از مراکز فعلاً انجام نمی‌شود و نظارت بر آنها به صورت متفرق در شرایط خاص و کاملاً متناسب با دستورالعمل بازدیدها انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان شیوع کرونا بدن هیچ مشکلی مراکز این دوره را سپری کنیم.

کد خبر 417601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.