ترکی: برای اجرای دستورات فاصله گذاری اجتماعی افراط بیهوده انجام می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای اجرای دستورات فاصله گذاری اجتماعی افراط بیهوده انجام می‌شود. نباید در مبارزه و کنترل این بیماری افراط و تفریط از خود نشان داد. در رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان باید اعتدال را رعایت کرد.

اکبر ترکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون، آغاز فعالیت کسب و کارها از ۲۳ فروردین ماه اظهار کرد: مدیریت بحران بیماری کرونا در کشور به این صورت نیست که تنها به وضعیت خود بیماری پرداخته شود، بلکه باید به مسائل اقتصادی آن نیز توجه شود.

وی افزود: طرح فاصله گذاری هوشمند بهتر از فاصله گذاری اجتماعی است؛ زیرا باید شیوع این بیماری کنترل شود اما نباید به دلیل توجه نداشتن به مسائل اقتصادی، دچار قحطی و فقر مفرط در جامعه شویم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیم رئیس جمهور مبنی آغاز فعالیت کسب و کارها از ۲۳ فروردین ماه، علیرغم برخی انتقادها، حاصل نظر کارشناسان بوده است. زمانی که طرح فاصله گذاری هوشمند مطرح شده و مردم نسبت به آن بی اعتنا هستند، نباید بی اعتنایی مردم را به پای نادرستی این طرح گذاشت. این طرح کاملاً کارشناسی و درست است. مردم باید موازین بهداشتی را رعایت کرده و در خانه بمانند؛ اما ادامه تعطیلی‌ها باعث گسترش مشکلات اقتصادی می‌شود که به راحتی برطرف نخواهد شد.

ترکی با بیان اینکه اگر بیش از اندازه در مسائل از خود سختگیری نشان دهیم، اقتصاد کشور لطمه خواهد خورد، گفت: تصمیمات گرفته شده نظر شخصی رئیس جمهور نیست؛ بلکه حاصل نظر متخصصان است. اگر مردم و مسئولان این تصمیمات را اجرا کنند مشکلی رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با اذیت کردن مردم متفاوت است؛ زیرا در حال حاضر برای اجرای دستورات فاصله گذاری اجتماعی افراط بیهوده می‌شود. نباید در مبارزه و کنترل این بیماری افراط و تفریط از خود نشان داد. در رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان باید اعتدال را رعایت کرد.

کد خبر 417569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.