مشارکت ۸۵ درصد مردم خور و بیابانک در طرح غربالگری کرونا

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونا در شهرستان خور وبیابانک گفت: بیش از ۸۵ درصد جمعیت خور وبیابانک در سامانه سلامت ثبت‌ اطلاعات داشته است و حتی بهورزان در روستاها به صورت خانه به خانه برای ثبت‌ اطلاعات مردم مراجعه می‌کنند.

عباس بلانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت کنترل شیوع بیماری کرونا در خور وبیابانک، اظهار کرد: این شهرستان دارای سه بخش خور، جندق و فرخی با جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر بوده که شهر خور مرکز شهرستان است و از تعداد ۱۲۶ آبادی و روستا در این شهرستان ۱۲ روستا دارای دهیاری و پنج روستا فاقد دهیاری است.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین همه نیروهای دولتی و مردمی وجود دارد، افزود: از همان روزهای ابتدایی، همه اقدامات کنترل شیوع کرونا در حال انجام است و تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که برای جلوگیری از تجمعات لازم بوده از ابتدای شیوع بیماری اعمال شد.

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونای خوروبیابانک تصریح کرد: همه بومگردی‌ها تعطیل شد و حتی یک مسافر هم در شهرستان پذیرش نشده این در حالی است که آمار ورودی گردشگر به این شهرستان در سال بیش از ۱۵ هزار گردشگر خارجی، ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی و ۴۰۰ هزار گردشگر عبوری در خور وبیابانک بوده که آن را به صفر رساندیم.

وی در خصوص ممنوعیت‌های ایجاد شده در شهرستان گفت: مراسمات نماز مساجد و عزاداری‌ها، جشن‌ها و همه تجمعات و حتی جلسات اداری به جز ستاد کنترل شیوع کرونا تعطیل شد که روزانه در فرمانداری برقرار است.

بلانیان در خصوص تأمین مواد ضدعفونی کننده، اظهار کرد: همه اقلام بهداشتی با کمک مردم تأمین شده است و حتی تعدادی دستگاه مه پاش، تولید لباس و ماسک و مواد ضدعفونی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان در ادارات دولتی با کمبود نیرو مواجه است، افزود: از توان تمام نیروهای ادارات شهرستان در حال استفاده هستیم و تا حدودی در این زمینه مشکلاتی وجود دارد اما با کمک مردم اقدامات کنترلی در حال انجام است.

فرماندار خور وبیابانک تصریح کرد: شهرستان خور وبیابانک به دلیل اینکه تعداد بیمار زیادی نداشته است به عنوان شهرستان درگیر بیماری محسوب نمی‌شود و مواد ضدعفونی اماکن و معابر شهر را از دیگر شهرستان‌ها و حتی تهران تأمین کرده‌ایم.

وی گفت: تاکنون هیچ بودجه‌ای از استان به ما اختصاص نیافته و همه مخارج و هزینه‌ها از طریق کمک‌های مردمی تأمین شده است و آنچه مردم کمک کرده‌اند به سه بخش شهرستان مساوی اختصاص یافته است.

بلانیان  اظهار کرد: خط تولید ماسک و لباس را در منطقه راه اندازی کردیم و مردم و خیران کمک‌های بسیار خوبی در کنار ادارات شهرستان داشته‌اند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای تجهیز بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی آفتاب هشتم در سال ۹۸ به دست وزیر بهداشت افتتاح شد که یک بخش ایزوله در آن به بیماران کرونا اختصاص یافته همچنین بیمارستان یغمایی که تجهیزات خوبی نداشت را هم تجهیز کردیم و برای مواقع اضطراری شهرستان در نظر گرفته شد در کنار این اقدامات ۱۲ آمبولانس برای اعزام بیماران به نائین هم در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونای خورو بیابانک تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد جمعیت خور وبیابانک در سامانه سلامت ثبت‌ اطلاعات داشته است و حتی بهورزان در روستاها به صورت خانه به خانه برای ثبت‌ اطلاعات مردم مراجعه می‌کنند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند همچنین کنترل مبادی ورودی، ایجاد ایستگاه‌های غربالگری و سلامت در شهرستان انجام شد و به طور کل در این شهرستان رعایت همه موارد بهداشتی تحت کنترل و نظارت است.

کد خبر 417329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهره مقیمی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    عالی بودولی ای کاش غیربومی هاراهم نمیگذاشتین واردخوروبیابانک بشن