متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ذوب آهن ۸ سال به تعویق افتاده است

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: در حالی که باید حقوق بازنشستگان جدید و قدیم ذوب‌آهن هر سه سال یکبار متناسب سازی شود، این اقدام از سوی صندوق بازنشستگان فولاد، هشت سال است که به تعویق افتاده و انجام نشده است.

مجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بازنشستگان ذوب آهن دارای آئین نامه ویژه‌ای بوده و جزو یک صندوق خاص محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بازنشستگان فولاد در سراسر کشور دارای صندوق خاص هستند و بیش از ۶۰ درصد اعضای آن از بازنشستگان ذوب آهن هستند.

وی افزود: صندوق بازنشستگان فولاد باید از دستورات دولت در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگی تبعیت کند. یکی دیگر از وظایف این صندوق متناسب سازی حقوق بازنشستگان جدید و قدیم ذوب آهن است که بر اساس قانون باید هر سه سال یک بار انجام شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن با اعلام اینکه اختلاف بین حقوق بازنشستگان جدید و قدیم ذوب آهن در حال حاضر بسیار زیاد و فاحش شده است، تصریح کرد: میانگین میزان اختلاف حقوق بازنشستگان جدید و قدیم ذوب آهن به سه میلیون تومان رسیده و این در حالی است که مخارج برای همه بازنشستگان یکسان است و همه آنها دارای خانواده و گاهاً دچار بیماری‌های مختلف هستند.

احمدی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۳ در جلسات متعددی خواستار پیگیری ساماندهی حقوق بازنشستگان از صندوق فولاد شده‌ایم و در این خصوص با دو وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت در بازه‌های زمانی مختلف نیز صحبت کرده‌ایم اما به رغم موافقت کتبی وزیر کنونی برای اجرای تبصره پنج ماده ۱۰۹ در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد، هنوز این اقدام عملیاتی نشده است.

بیمه عمر و حوادث بازنشستگان ذوب آهن از اردیبهشت ۹۸ قراردادی نداشته است

وی ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگان فولاد نیز مکرراً با اجرای این قانون موافقت و پیشنهاد کرد که گفتگو میان طرفین برقرار شود، اما متأسفانه هنوز در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدامی نشده و مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد از موعد انتصاب خود تاکنون در این خصوص فعالیتی نداشته و همچنان از پیگیری این موضوع شانه خالی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن با بیان اینکه کسری‌های زمان شاغل بودن بازنشستگان کنونی توسط دولت مصرف شده است، خاطر نشان کرد: دولت وظیفه داشت بر اساس بند ۵۹ بودجه سال ۱۳۹۱، بدهی خود به صندوق بازنشستگان فولاد را پرداخت کند، اما متأسفانه این اقدام نشد و به رغم مصوبه برنامه ششم توسعه برای عملیاتی کردن این موضوع، سازمان برنامه و بودجه و دولت این روند را قبول نکردند، تا زمانی که این بدهی به صندوق بازنشستگان فولاد پرداخت نشود، دولت دائماً صحبت از نداشتن بودجه برای اختصاص به این امر خواهد کرد.

احمدی افزود: بازنشستگان ذوب آهن، امروز که افتاده شده‌اند نیازمند هستند تا از کسری‌های زمان مشغول به کاری خود استفاده کنند. بازنشستگان ذوب آهن مکرراً و به شدت نسبت به این موضوع اعتراض دارند و در حال حاضر هم از کانون انتقاد می‌کنند به این دلیل که کانون بازنشستگان ذوب آهن از تجمع و اعتراض آنها در شرایط شیوع ویروس کرونا، جلوگیری کرده است.

وی یادآور شد: واحدهای اصلی ذوب آهن نیز موظف هستند برای بازنشستگان خود، بیمه عمر، حوادث، درمان و خدمات را همچنان در نظر بگیرند اما متأسفانه ذوب آهن از ارائه این خدمات به بازنشستگان خود سر باز می‌زند و این در حالی است که دیگر صنایع همچون گل گهر، ایمیدرو، بافت و خوزستان این خدمات را به بازنشستگان خود ارائه می‌کنند. بیمه عمر و حوادث بازنشستگان ذوب آهن از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون قراردادی نداشته است.

کد خبر 417309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 3
    شما ذوب اهنی ها بری خدارا شکرکنید یکارگر بازنشسته ذوب اهن با مدرک ابتدایی ماهی چهار پنج میلیون میگیری یه بازنشسته تامین اجتماعی با لیسانس ماهی یک و هشتصد دیگه چی از جون دولت میخوایید چهار بار ریختید راهها را بستید اخمدی نژاد بدون برنامه حقوق شنا را زیاد کرد مگه چه خبره هر روز تهدید میکنید به راهپیمایی و غیره ،ببند این درو دکونا را حقوقتون نسبت به خیلی از مردم خوبه ناشکری نکنید
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      1 3
      دورغ به این بزرگی هم راجع به حقوق ما و حقوق تامین اجتماعی
  • اکبر متقی بازنشسته ذوب اهن US ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 2
    بله صحبت های آقای احمدی کاملا صحیح و بجا میباشد از مسئولین امر تقاضا دارم که نظری به ما بازنشستگان بکند که جوانی خود را دراین مملکت در جنگ در جبهه تولید در بمب بارانهای دشمن گذراندیم و حال نوبت شماست که دست ما را بگیرید از برادر عزیز آقای احمدی تشکر و قدر دانی می کنم
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 1
    خدا پشتیبان باشد اقای احمدی به بازنشستگان ذوب آهن بزرگترین ظلم شده با آنهمه مشقت در راه اندازی این مجتمع کارگران هیچ خیری ندیدن و هنوز خانواده ذوب آهن در رنج عظیم است
  • کیهان فردوسیان IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    مسوولان متوجه نمیشوند مگر چقدر از عمر ما باقی مانده خیلی ها که مردن وحقشان. را نتوانستند بگیرند ... زندگی خیلی سخت شده
    • کیهان فردوسیان IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      0 1
      سلام ِِِِِ...از اینکه گفته های ما وسختیها وومشگلات را منتشر میکنید سپاسگزارم شاید که خورشید زندگی بازنشستگان را گرم ترکند انشاالله
  • علی کشانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    سالهای زیادیست که حق وحقوق باز نشستگان را علیرغم تاییدها وتاکیدهای مسئولین پرداخت نمیکنند همه ماخواهان معوقات وهمسان سازی بیمه تکمیلی مناسب وبیمه عمری را که پرداخته ایم هستیم اختلاف حقوق بسیارشدیدوغم انگیز است خ