اتاق تهران بسته‌ای اقتصادی برای کاهش اثرات کرونا به رئیس‌جمهور پیشنهاد داد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از پیشنهاد بسته ای اقتصادی از سوی اتاق بازرگانی تهران به رئیس جمهور برای کاهش فشار ناشی از کرونا بر کسب و کارها خبر داد و گفت: این بسته در صورت اجرا می‌تواند فشار بر کسب‌وکارها را کم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود خوانساری با انتشار یک رشته پیام در صفحه توئیتر خود اظهار کرد: عواقب اقتصادی کرونا و اثرش بر کسب‌وکارها بسیار نگران کننده است. در اتاق بازرگانی تهران، بسته‌ای سیاستی به رئیس جمهور پیشنهاد شده که در صورت اجرا می‌تواند فشار بر کسب‌وکارها را کم کند.

وی افزود: پیشنهاد شده بین ۵۰ تا ۷۰ درصد حقوق کارمندان مشاغلی که در جریان کرونا آسیب دیده‌اند توسط دولت پرداخت شود. تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به شرط حفظ اشتغال ۹۰ درصدی، پرداخت بخشی از هزینه‌های بنگاه مانند حقوق، اقساط بانکی و پرداخت سهم کارفرما در تأمین اجتماعی برای مدت سه ماه از پیشنهادات است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ادامه داد: در بسته سیاستی اتاق، پیشنهادهایی در مورد سیاست‌های معطوف به بودجه دولت ارائه شده است. از جمله آن‌ها آزادسازی پله‌ای سهام عدالت و انتقال ارزش آن به صاحبان سهام است. همچنین به دولت توصیه شده در مالیات بر تردد خودروها را نیز در نظر بگیرد.

کد خبر 417273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.