بسته حمایتی سال ۹۹ گمرک اصفهان تشریح شد/ گمرک تعطیل پذیر نیست

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به شیفت بندی و کشیک کارکنان در ایام تعطیل گفت: کارکنان گمرک به دلیل وظیفه ذاتی و قانونی که دارند نمی‌توانند به پویش ماندن در خانه به طور کامل بپیوندند، چون مرزبان اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از گمرک اصفهان، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات در این ایام به دو روش اقدام شده است. مطابق مصوبه معاونت رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، همه گمرکات استان با توجه به پراکندگی با حداقل یک سوم کارکنان خود در محل کار حاضر بوده و با توجه به خدمات الکترونیک گمرک، بسیاری از فعالیت‌ها به صورت دورکاری انجام می‌شود.

وی در خصوص کشیک کارکنان در ایام تعطیل رسمی نیز گفت: مطابق روال همه ساله کارکنان گمرکات استان اصفهان در گمرکات مرکزی، فرودگاه، پست، ذوب آهن، فولاد مبارکه و کاشان در روزهای تعطیل نیز به صورت کشیک در محل کار حضور داشته تا وقفه‌ای در امر صادرات و واردات استان پیش نیاید.

مدیرکل گمرکات استان خاطر نشان کرد: در روزهای اولیه سال ۹۹ با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری، گمرکات استان بسته حمایت از جهش تولید در سال ۹۹ را در ۳۹ بند آماده و تقدیم استاندار کرده است.

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه در این بسته، حمایت‌های خاصی از واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است، گفت: واحدهای که به عنوان فعال مجاز اقتصادی شناسایی شده و می‌توانند ضمن بهره بردن از تمام مزایای و تسهیلات گمرک، تسهیلات ویژه ای نظیر ارائه ضمانت نامه بانکی با سررسید حداکثر یک‌ساله برای حقوق ورودی و برای ارزش افزوده با سررسید هفتم مرداد ۹۹ استفاده کنند.

وی افزود: فعالان مجاز اقتصادی ترخیص کالاهایشان در مسیر سبز و زرد قرار می‌گیرد یعنی با اعتماد کامل به آنها کالایشان از ارزیابی فیزیکی معاف است، همچنین در صورتی که کالا مورد نیاز آنها اسناد و مدارکش کامل نباشد کالا به صورت نسیه ترخیص می‌شود.

وی گفت: در ابتدای سال ۹۸ چهار شرکت فعال مجاز در استان داشتیم اما در حال حاضر ۱۵ شرکت به عنوان فعال مجاز اقتصادی هستند، همچنین در سال گذشته ۶۰ فقره اظهارنامه فعالان مجاز اقتصادی با ضمانت نامه سررسید یک‌ساله به مبلغ ۱۴۲ میلیارد ریال ترخیص شده است.

کد خبر 417272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.