۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
وزش باد هوای اصفهان را ناسالم کرد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: وزش باد و طوفان لحظه ای همراه با گرد خاک در مناطق اطراف علت افزایش شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان است در حالی که وضعیت کیفی هوا در ایستگاههای پایش محیط زیست و هواشناسی سالم است.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی در استان اصفهان سه روز آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در ساعات عصر و شب پدیده غالب بسیاری از مناطق استان خواهد بود و بارش‌های رگباری بهاری خفیف در مناطق شمالی و شمال شرقی اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی علت افزایش شاخص کیفی هوای اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته را وزش بادهای نسبتاً شدید و طوفان لحظه‌ای اطراف این کلان شهر دانست و افزود: وزش باد با گرد و خاک همراه بود و این پدیده با توجه به پایداری جو در ساعات اولیه روز سبب کاهش شفافیت هوا نسبت به روزهای قبل شد با وجود این وضعیت کیفی هوا در ایستگاههای سنجش و پایش محیط زیست و هواشناسی سالم است و هوا آلوده نیست.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: چوپانان با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و چادگان با دمای ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

هنرمند اضافه کرد: بیشینه دما در کلان شهر اصفهان امروز به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 417258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.