اعلام زمان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان

تصویب بسته اقتصادی ویژه کرونا در ایران، ‌کاهش ۹۰ درصدی تقاضا برای فست فود در اصفهان، واگذاری چهار هکتار زمین به وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی، توقف واردات گاز از ترکیه و اعلام زمان پرداخت پاداش بازنشستگان، عناوین مهم ترین اخبار اقتصادی هفته گذشته است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که بسیاری از بازنشستگان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مختلف چندین سال پیش از پایان مدت خدمت خود در سازمان‌شان، برای استفاده هدفمند از اعتباری که در زمان بازنشستگی به عنوان پاداش به آنها پرداخت می‌شود، برنامه‌ریزی می‌کنند و در ایام نوروز خانواده‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به پول برای خرید مایحتاج ضروری نیاز دارند، امسال پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تعویق طولانی مدتی را تجربه کرده است.

برخی از رسانه‌ها در اوایل فروردین‌ماه ۱۳۹۹ به نقل از محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور زمان پرداخت این پاداش را پایان فروردین ماه سال جدید اعلام کرده بودند اما مهدی قمصریان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور چند روز بعد با تکذیب این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت: "تا آخر فروردین برای افزایش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام می‌شود، همچنین تا پایان نیمه اول سال جاری پاداش پایان خدمت بازنشستگان طبق ضوابط پرداخت خواهد شد و برخی رسانه‌ها به اشتباه به نقل از ‎محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان فروردین خبر داده بودند. "

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به هزینه‌های مدیریت بحران اقتصادی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور برای دولت در سال جدید و اضافه شدن هزینه‌های پیش بینی نشده حجیم به بخش هزینه‌های بودجه ۹۹، دولت توانایی پرداخت پاداش بازنشستگان تا پایان نیمه اول سال را هم ندارد!

دیگر اخبار مهم اقتصادی هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

*‌*اعضای شورای اقتصاد عضو هیئت وزیران ۱۳۹۸ در جلسه خود درخواست وزارت جهاد کشاورزی در مورد پیشنهاد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و پیله تر ابریشم و اصلاح قیمت خرید تضمینی چغندرقند برای سال زراعی ۹۹‏-۱۳۹۸ را مورد بررسی و تصویب قرارداد.

افزایش خرید تضمینی و افزایش بهره‌وری کارخانه‌های قند و اتخاذ سیاست‌های تجاری و قیمتی مناسب، ضمن حفظ قدرت رقابت‌پذیری تولید داخلی در قبال واردات، نباید سبب ایجاد بار مالی برای دولت شود.

اعضای شورای اقتصاد عضو هیئت وزیران ۱۳۹۸ در جلسه خود درخواست وزارت جهاد کشاورزی در مورد پیشنهاد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و پیله تر ابریشم و اصلاح قیمت خرید تضمینی چغندرقند برای سال زراعی ۹۹‏-۱۳۹۸ را مورد بررسی قرارداد و به استناد ماده ۳۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) درخواست مذکور را تصویب کرد.

** معاون مسکن و ساختمان از راه اندازی نظام اجاره داری خبر داد و گفت: یکی از اهداف راه اندازی سامانه املاک و اسکان و تلاش برای تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، شناسایی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است.

محمود محمودزاده درباره ساماندهی بازار اجاره بها و سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، ضمن تاکید بر اینکه بازار اجاره همواره توسط بخش خصوصی ساماندهی می‌شود، اظهار کرد: پیش‌تر نهاد اجاره‌داری در کشور وجود نداشت که موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای به جد توسط معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای را راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره عنوان کرد و توضیح داد: از دیگر موضوعاتی که توسط وزارتخانه در خصوص بازار اجاره در دست پیگیری قرار دارد، تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان است که در نیمه بهمن ۹۸ رونمایی شد.

**وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال می‌توانیم تقریباً بین ۱۵.۸ تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم‌.

** رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با استناد به قانون متناسب‌سازی، پنج هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است.

** معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها، گفت: این محدودیت‌ها شامل تأمین اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم نمی‌شود و تردد کامیون‌های حمل کالای اساسی و ارزاق عمومی درون شهرها و بیرون شهرها کاملاً آزاد است.

عباس قبادی اظهار کرد: با تمهیدات اتخاذ شده انبارهای کالاها مملو از انواع اقلام کالایی است و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در حد بسیار خوبی انجام شده و وفور کالا به خصوص در حوزه مواد غذایی در سطح کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای کنترل شیوع و انتقال بیماری کرونا در سطح کشور، طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌شود؛ با این حال برای ایجاد امنیت روانی و آرامش مردم در خصوص تأمین کالاهای مورد نیازشان تدابیر لازم به کار بسته شده است و جای نگرانی نیست.

** وزیر امور اقتصادی و دارایی افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث را ناشی از افزایش نرخ دیه و خارج از اختیار وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی خواند.

فرهاد دژپسند با بیان این مطلب اظهار کرد: بیمه شخص ثالث از جمله بیمه‌هایی است که ضریب خسارت آن بالا و بالغ بر ۱۱۴ درصد و عملاً میزان سود آن معادل صفر است.

** قائم‌مقام وزیر صمت با تاکید بر اینکه تولید و توزیع کالاهای اساسی، شوینده، بهداشتی و اقلام ضروری مورد نیاز مردم بی‌وقفه ادامه دارد، گفت: کار و تولید تعطیل پذیر نیست.

حسین مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به مردم در حوزه تأمین کالاهای اساسی و تأمین اقلام ضروری مورد نیاز در ایام اعمال محدودیت‌های تردد مرتبط با شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: کار و تولید تعطیل‌پذیر نیست و بر این اساس، موضع رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ادامه فعالیت واحدهای تولیدی از جمله خودروسازان، تولیدکنندگان فولاد، صنایع معدنی و واحدهای تولیدکننده مواد غذایی و اقلام شوینده و بهداشتی مورد نیاز مردم است.

** معاون مسکن و ساختمان بخشی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی را در سال جهش تولید در حوزه مسکن اعلام کرد و از احتمال ایجاد تغییرات در حوزه سیاستگذاری تا اجرای مسکن در شرایط بحران کرونا خبر داد.

محمود محمودزاده بخشی از برنامه‌های آن معاونت را در سال جدید، سال جهش تولید تشریح و اظهار کرد: در راستای سیاست‌های تدوین شده وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن تمامی تلاش ما در سال گذشته آن بود تا تولید مسکن به شکل گسترده و پیوسته با اجرای طرح اقدام ملی مسکن به سرانجام برسد.

**نیروگاه حرارتی اصفهان در سال ۱۳۹۸ بیش از سه میلیارد کیلووات ساعت، انرژی الکتریکی تولید و به شبکه سراسری برق کشور انتقال داد.

امیر نریمانی اظهار کرد: واحدهای بخاری مولد برق نیروگاه اصفهان در سال ۹۸، سه میلیارد و ۶۷۸ میلیون کیلووات ساعت، برق خالص تولیدی را به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده است که این میزان تولید، بیش از ۱۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

** سخنگوی اتحادیه صنف آجیل فروشان اصفهان گفت: بر اساس ابلاغیه اتاق اصناف اصفهان، همه واحدهای صنفی فروشنده آجیل و خشکبار از هشتم ماه جاری تا پایان روز پانزدهم فروردین‌ماه موظف به تعطیل کردن مغازه‌های خود هستند.

علی نوری در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به محدودیت فعالیت اصناف به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا و اتاق اصناف اصفهان مصوب کرده‌اند که فعالیت آجیل فروشی‌های اصفهان فعلاً تا ۱۵ فروردین‌ماه متوقف شود.

وی افزود: خریداران و فروشندگان آجیل در پی شیوع ویروس کرونا با اهتمام جدی در رعایت مسائل بهداشتی و سلامتی، موارد ایمنی را رعایت می‌کردند و در هفته‌های اخیر که هنوز محدودیتی در روند فعالیت آجیل فروشی‌ها ایجاد نشده بود، شکایت یا گزارشی از رعایت نشدن موارد بهداشتی در واحدهای صنفی اتحادیه وجود نداشته است.

** مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان از شناسایی ۱,۴۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از ۳۰۰ نفر در سال ۹۸ در استان اصفهان خبر داد و گفت: به علت شیوع کرونا در کشور از وصول ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از این میزان فرار مالیاتی، بازماندیم.

بهروز مهدلو در گفت‌وگو با ایمنا درباره فرارهای مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: شناسایی و وصول فرار مالیاتی تنها به وسیله یک ارگان مشخص قابل انجام نیست و نیازمند عزمی ملی است. این عزم به دلیل اینکه مقاومت‌های بسیاری از سوی خاطیان در این حوزه وجود دارد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

**مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از آغاز گسترده خرید مازاد مرغ مرغداران در سراسر کشور خبر داد و گفت: روز گذشته ۱۲۹۲ تن مرغ مازاد به نرخ ۱۲,۹۰۰ تومان خرید شد.

حسن عباسی معروفان با اشاره به آغاز خرید گسترده مرغ مازاد مرغداران اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت خرید مرغ مازاد از مرغداران بدون هیچ گونه محدودیتی در حال انجام است.

** سخنگوی صنعت برق از خاموشی روشنایی غیرضروری ساختمان‌های اداری شرکت‌های برق سراسر کشور همزمان با اجرای مراسم ساعت زمین خبر داد.

** وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر اپراتوری این روزها خط ارتباطی مردم را به دلیل پرداخت نکردن بدهی قطع کرده باشد، حتماً به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ابلاغی جریمه خواهد شد.

** رئیس سازمان حفظ نباتات از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی شش استان جنوبی کشور خبر داد.

در جلسه ویدئو کنفرانس رئیس سازمان حفظ نباتات با معاونین تولیدات گیاهی و مدیران حفظ نباتات ۱۰ استان جنوبی کشور که درگیر و یا در معرض مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند، آخرین وضعیت آلودگی و روند مبارزه و مسائل و مشکلات هریک از استان‌ها بررسی شد.

** مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با تکذیب خبر تعطیلی برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در استان اصفهان، گفت: همه جایگاه‌ها در استان فعال بوده و برنامه‌ای برای تعطیلی آنها در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان نیست.

حسین صادقیان در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در استان‌های کشور، شائبه تعطیلی جایگاه‌های توزیع فرآورده‌های نفتی در استان اصفهان را تکذیب و اظهار کرد: هیچ تعطیلی برای جایگاه‌های توزیع فرآورده‌های نفتی و سی ان جی استان اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته نشده است و جایگاه‌های عرضه سوخت و فرآورده‌های نفتی در شهرستان‌های استان اصفهان ۲۴ ساعته فعال هستند.

**یک اقتصاددان گفت: در سال ۱۳۹۹ بخش کشاورزی و مسکن رشد خوبی خواهد داشت و تأثیر منفی ‎کرونا بر اقتصاد ایران بیش از دو ماه طول نخواهد کشید.

** پس از درخواست مجدد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مبنی بر «تمدید اعتبار کارت‌های بازرگانی تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ به صورت خودکار»، وزارت صنعت در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با این درخواست موافقت کرد.

** دبیر انجمن اقتصاددانان ایران گفت: متأسفانه شعب بانک‌های کشور تعطیل نخواهند بود! آیا جان شهروندان، کارمندان بانک کم ارزش تر از کل اقتصاد است؟

** رئیس اتحادیه صنف پیتزا فروشان اصفهان گفت: پیتزا فروشی‌های اصفهان تنها قادر به ارائه غذا به صورت بیرون بر هستند و تقاضا برای خرید فست‌فود از واحدهای صنفی اتحادیه نسبت به هفته‌های پیش از شیوع ویروس کرونا، ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

عبدالله نصری در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اقدامات پیشگیرانه اصناف برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تقاضا برای خرید فست‌فود در پیتزافروشی‌های اصفهان به شدت کاهش پیدا کرده و علت این روند کاهشی، شیوع ویروس کرونا است زیرا مردم همچون گذشته از خانه‌های خود بیرون نمی‌آیند.

** رئیس اتحادیه صنف ساندویچ و اغذیه‌فروشان اصفهان گفت: برای تعطیل شدن ساندویچ فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌های اصفهان تصمیمی گرفته نشده است اما بر اساس اعلام مسئولان آن‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

سید مصطفی موسوی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی اتحادیه اغذیه‌فروش در روزهای اخیر به رغم شیوع ویروس کرونا و محدودیت فعالیت برای برخی از اصناف دیگر، اظهار کرد: به اتحادیه ساندویچ و اغذیه‌فروشان اصفهان اعلام شده که این واحدهای صنفی می‌توانند به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

وی افزود: اتاق اصناف اصفهان اعلام کرده که فلافلی ها و واحدهای صنفی فروشنده فست‌فود باید در بیرون از واحد صنفی خود سفارش مشتریان را دریافت کنند و به صورت بیرون‌بر و بدون حضور مشتری در فضای واحدهای صنفی غذا را تحویل مشتریان دهند.

** معاون اقتصادی رئیس جمهور با اعلام خبر تصویب بسته تدبیر اقتصادی کرونا در ایران با رقم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، گفت: این رقم معادل تقریباً ۱۸ درصد بودجه عمومی دولت و بیش از سه درصد تولید ناخالص داخلی ایران است.

** رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: حفظ واحدهای صنفی در اولویت اتاق اصناف است، گستردگی واحدهای صنفی در همه شهرهای کشور موجب شده نظام عرضه و تقاضا از شوک کرونایی در امان بماند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از بحران اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر واحدهای صنفی، سازمان امور مالیاتی مجموعه‌ای از تصمیمات جدید را اتخاذ کرده که برای جبران خسارت شرایط کنونی واحدهای صنفی در حد مسکنی موقت است.

وی افزود: تا زمانی که شرایط بازار به روال عادی بازگردد، مطالبات واحدهای صنفی به خصوص مشاغل خرد شهری را به صورت جدی از همه مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد زیرا پیگیری مطالبات اصناف از شهرستان‌ها منجر به توجه بیشتر دولت به مشکلات می‌شود.

** رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: این سازمان با افتتاح حساب صندوق حمایت از اعضا با مبلغ پایه سه میلیارد ریال آماده حمایت از خانواده‌های مهندسین آسیب دیده از بیماری کرونا شده است.

** رئیس کل گمرک ایران گفت: سال گذشته ۱۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالاهای غیرنفتی به ارزش ۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادر شد.

مهدی میراشرفی اظهار کرد: به‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سال گذشته ۱۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالاهای غیرنفتی به ارزش ۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۷، از نظر وزنی ۱۳ درصد رشد داشته است. ارزش این کالاها در مقایسه با صادرات سال قبل آن هفت درصد کاهش داشته است.

** سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از واردات بالغ بر ۳۵۰ تن اقلام بهداشتی با انجام حدوداً ۱۰ پرواز هفتگی توسط شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد.

رضا جعفرزاده با اشاره به نقش حمل و نقل هوایی در پشتیبانی و تأمین اقلام مورد نیاز و برقراری پروازها بر اساس ضرورت اظهار کرد: برای تأمین نیازهای فعلی کشور در جهت مبارزه با ویروس کرونا و بنا بر سفارشات وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها در هفته حدوداً ۱۰ پرواز و روزانه با ظرفیتی حدود ۴۰ تن اقلام بهداشتی توسط هواپیمایی ماهان به کشور وارد می‌شود.

** وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستاد مقابله با کرونای استان مازندران در جریان اقدامات این استان برای مقابله با کرونا قرار گرفت.

محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر معین ستاد مقابله با کرونای استان مازندران، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا این استان، با اشاره به اقداماتی که دولت در حوزه مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است، اظهار کرد: دولت همزمان با جنگ ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه نیز در حال جنگ است.

** مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از واگذاری سه قطعه زمین بزرگ در شهر تهران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای احداث و تکمیل مجموعه‌های بیمارستانی خبر داد.

** رئیس مرکز اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بخشنامه نحوه حضور کارمندان در ادارات، بانک‌ها و بیمه‌ها تا ۲۰ فروردین‌ماه تمدید شد و یک سوم کارکنان در محل کار حاضر و بقیه دورکاری کرده یا به مرخصی می‌روند که جزو مرخصی استحقاقی محسوب نمی‌شود.

** معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: طبق مصوبه ۴۴ شورای عالی فضای مجازی وظیفه امنیت بخش کسب و کار با نیروی انتظامی است.

** رئیس اتاق اصناف اصفهان و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضرور تا بیستم فروردین‌ماه، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا تمدید شده است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به شرایط متفاوت استان‌ها در خصوص گستردگی ویروس کرونا، اظهار کرد: در استانداری اصفهان و ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت کسب و کارها در شرایط کنونی را بررسی و آنالیز می‌کنیم و امیدواریم از ۲۰ یا ۱۶ فروردین‌ماه بتوانیم برخی از کسب و کارها را به چرخه فعالیت برگردانیم.

وی افزود: در صورتی که کسب و کارها به چرخه فعالیت در بازار بازگردند، موظف هستند بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدید مراجع بهداشتی و درمانی کشور فعالیت کنند اما در حال حاضر هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و تعطیلی اصناف غیرضروری تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

** سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمایه بانک کشاورزی با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

** معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، جزئیات مسافرت‌های برون شهری ایام نوروز ۹۹ از استان اصفهان و به آن را تشریح کرد.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به پایان ایام عید نوروز، اظهار کرد: تقاضا برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری در ایام عید نوروز بیش از ۸۰ درصد، تردد خودروهای شخصی در ورودی‌های استان اصفهان ۸۰ درصد و در خروجی‌های استان بیش از ۸۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: آمار تردد در استان به صورت روزانه از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهیه و بررسی می‌شود و بر این اساس پس از اعلام طرح فاصله گذاری اجتماعی از طریق رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم از جزئیات اجرای آن، آمارها نشان می‌دهد که تردد و مسافرت‌ها در استان کاهش محسوسی یافته است.

** وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عموم واحدهای صنعتی تولید کننده اقلام مورد نیاز این روزهای مردم، حتی در ایام تعطیل نیز فعال هستند و این روند نه تنها اقلام بهداشتی، بلکه سایر اقلام و مایحتاج ضروری مردم از جمله مواد غذایی را نیز شامل می‌شود.

** یک کارشناس اقتصادی از کاهش بیش از ۸۷ درصدی درآمد نفتی ایران از محل فروشی نفت نسبت به سال ۹۰ خبر داد.

** مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: مدت اعتبار فعالیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که در فروردین و اردیبهشت خاتمه می‌یابد تا پانزدهم خرداد ماه سال جاری تمدید شد.

** معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بابیان اینکه انبارهای استان نیز پر از کالاست، گفت: هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و فراوانی کالاهای اساسی مورد نیاز عموم مردم در بازار کاملاً محسوس بوده، قیمت‌ها تحت نظر و کنترل شده است تا هیچ نگرانی برای تأمین اقلام اساسی از سوی مردم نباشد.

اسماعیل نادری در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: امسال عرضه مرغ در بازار ایام نوروز به اندازه کافی و بر اساس تقاضای مردم بوده و قیمت این محصول نیز در وضعیت متعادل و مناسبی قرار دارد.

وی افزود: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان، زمانی‌که عرضه مرغ بیشتر از تقاضای عمومی در بازار باشد، شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه دارد با ورود به بازار، مازاد عرضه را خریداری کند و همچنین مقرر شده تا قیمت مرغ از سوی اتحادیه مرغداران استان اعلام شود، شرکت پشتیبانی امور دام هزینه خرید عرضه مازاد بر نیاز بازار را تا حداکثر یک هفته پس از خرید به حساب فروشندگان واریز می‌کند.

** رئیس کل بانک مرکزی از مشخص شدن ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تأمین ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد.

** توافق نامه چهار جانبه حمایت از شرکت‌های تعاونی تولیدکننده محصولات مقابله با ویروس کووید ۱۹ با همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، معاونت امور تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید انجام شد.

** مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۱ پروژه در حوزه سازمان مجری ساختمان‌ها، تأسیسات دولتی و عمومی در حال اجراست که از این تعداد ۹ پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و دو پروژه مستقیماً توسط سازمان مجری و با هماهنگی این اداره کل اجرا می‌شود.

** رئیس اتاق بازرگانی اصفهان کاهش حداقل ۲۰ درصدی تولید ناخالص داخلی، افت صادرات غیر نفتی، تعدیل نیروی انسانی در برخی از بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد اخلال در گردش نقدینگی فعالان اقتصادی را به همراه آسیب جدی به بخش‌های خدماتی، گردشگری و حمل و نقل؛ از مهمترین آثار سو شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور دانست.

** سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: واردات گاز ترکیه از ایران به‌دلیل انفجار خط لوله در خاک ترکیه صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) متوقف شد.

کد خبر 417166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی اطهری IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    با سلام آقا این همه پولی که هرماهه از حقوق ما درزمان اشتغال بکار مان بعنوان حق بازنشستگی کسر می شدبه کجا رفته ؟که الان اعتباری برای پرداخت پاداش ها نیست ؟ چه کسی جوابگو ما بازنشستگان آموزش وپرورش می باشد ؟
  • اصغرنظری IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    دراین شرایط باکدام میزان ؛عدالت.حق.دین.و...قابل تطبیق است.به هرحال چاره ای جز شکایت اول دردرگاه ایزدمنان وسپس طرح موضوع درمراجع قانونی وقضایی (دیوان عدالت اداری) به نطر نمی رسد.