آیا علائم کرونا در اطفال با بزرگسالان متفاوت است؟

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: علائم کرونا در کودکان و بزرگسالان یکسان است، هرچند در کودکان معمولا خفیف‌تر بروز می‌کند.

مریم یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کودکان معمولاً علائم خفیف‌تری حین بیماری کووید ۱۹ نشان می‌دهند، اظهار کرد: کودکان فاقد علائم ممکن است به انتقال ویروس بیماری کمک کنند، بنابراین لازم است که اصول بهداشتی و نحوه درست رعایت آن را به کودکان آموزش دهیم.

وی ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده احتمال ابتلای کودکان به کرونا ویروس نسبت به بزرگسالان بالاتر نبوده و در واقع بزرگسالان بیشترین میزان ابتلای بیماری را نشان می‌دهند، با این وجود آموزش مناسب می‌تواند کودکان را از خطر ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: تمیز کردن دست‌ها به صورت مرتب توسط آب و صابون یا الکل، دوری از افراد بیمار (افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند)، استفاده از اسباب بازی‌های قابل شست‌وشو (طبق دستورالعمل کارخانه سازنده)، شست‌وشوی مرتب آن‌ها توسط بالاترین درجه آب ممکن و تمیز کردن مرتب سطوح با تماس زیاد مانند میز، دستگیره در، صندلی‌ها، کلید برق، کنترل‌ها و سینک ظرفشویی از جمله راهکارهای حفظ بهداشت برای کودکان است که باید به دقت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه علائم بیماری کرونا در کودکان و بزرگسالان یکسان است، تصریح کرد: علائم بیماری کووید ۱۹ در کودکان معمولاً خفیف‌تر بروز می‌کند و شامل علائم شبیه به سرماخوردگی، تب، آبریزش بینی و سرفه است، تهوع و اسهال نیز در برخی کودکان دیده شده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: این مسئله که آیا کودکان به ویژه کودکان با بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است دچار موارد شدیدتر این بیماری شوند هنوز ثابت نشده است، اما در مورد این کودکان بخصوص کودکان دارای بیماری‌های ریوی، احتیاج به مراقبت بیشتر دارند.

وی توضیح داد: کودکان نیز مانند بزرگسالان در صورتی که سالم هستند و سرفه و عطسه نمی‌کنند و در ارتباط با فرد بیمار یا اماکن شلوغ که امکان حضور فرد با علائم سرفه و عطسه وجود دارد، نیستند، نیازی به زدن ماسک ندارند.

کد خبر 416976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.