نهضت آزادی پیشنهاد شکل‌گیری جمهوری دموکراتیک را داد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که "جمهوری اسلامی ایران؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد" برغم اینکه بسیاری جریانات سیاسی مانند نهضت آزادی پیشنهاداتی مبنی بر شکل گیری جمهوری دمکراتیک اسلامی را مطرح می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ١٢ فروردین سال ۵۸ نقطه عطف و برگ زرین انقلاب اسلامی است که با نام روز جمهوری اسلامی مزین شده است. در این روز مردم  نظام جمهوری اسلامی را با رأی بالا انتخاب کردند و سرنوشت کشور خود را رقم زدند.

وی افزود: تدبیر امام خمینی (ره) باعث ایجاد انضباط درون تشکیلاتی نظام شد و مانند تمامی نظام‌های دنیا ساماندهی پیدا کرد. امام خمینی (ره) فرمودند که "جمهوری اسلامی ایران؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد" برغم اینکه بسیاری از جریانات سیاسی مانند نهضت آزادی پیشنهاداتی مبنی بر شکل گیری جمهوری دمکراتیک اسلامی را مطرح می‌کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ایران با رأی ۹۸ درصدی خود از پیشنهاد امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل "جمهوری اسلامی ایران پیروی کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگزیدند؛ این درصد از مشارکت در دنیا بی نظیر بود.

سالک تاکید کرد: ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و هم اکنون از نظر بین المللی، در جایگاه والایی قرار دارد. پدیده جمهوری اسلامی در کنار سایر حاکمیت‌های حزبی، سلطنتی، دیکتاتوری و موروثی در جهان استقرار پیدا کرده است.

کد خبر 416910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.