کله پزی‌ها و فست فودها اجازه سرو در واحد صنفی را ندارند

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: مراکز فروش اغذیه‌ای که تجمع وجود دارند مانند کله پزی‌ها یا فست فودهایی که در محل سرو می‌کنند و پذیرایی دارند حتماً تعطیل می‌شوند و در روزهای اخیر چندین مورد پلمب شده‌اند.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت فعالیت اغذیه فروشی‌ها در اصفهان با توجه به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: اکثر مراکز اغذیه فروشی‌ها شامل کله پزی‌ها یا واحدهای فروش آش و حلیم تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه در مورد این مراکز فروش بر اساس دستورالعمل ستاد کرونای کشور که به استانداری ابلاغ شده است عمل می‌شود، افزود: در هیچ موضوعی به صورت سلیقه‌ای عمل نمی‌شود و مراکز فروش اغذیه‌ای که بحث تجمع وجود داشته باشد مانند کله پزی‌ها یا فست فودهایی که در محل سرو می‌کنند و پذیرایی دارند حتماً تعطیل می‌شوند و در روزهای اخیر چندین مورد از این مراکز پلمب شده‌اند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص رستوران‌های غذای بیرون بر، تصریح کرد: این واحدهای فروش غذا که به صورت بیرون بر فعالیت دارند تحت شرایط خاص که تجمعی در محل صورت نگیرد و همه موارد توصیه‌ای و بهداشتی را  کامل رعایت کنند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در خصوص دستورالعمل گندزدایی معابر، گفت: مکان‌هایی پرتردد و آلوده مانند اطراف بیمارستان‌ها توصیه ضدعفونی شدن کرده‌ایم اما اینکه به صورت عمومی معابر گندزدایی شود توصیه‌ای نداشته‌ایم هر چند افرادی که به این کار اقدام می‌کنند غلظت مواد مصرفی به قدری پایین است که برای انسان و محیط زیست خطری ندارد.

میر جهانیان اظهار کرد: مواد استفاده شده در عملیات ضدعفونی و گندزدایی پنج دهم درصد تهیه می‌شود و نظارت‌های لازم بر این عملیات وجود دارد و در مورد مکان‌های پر تردد و آلوده دستورالعمل کاملی ابلاغ شده است.

کد خبر 416682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.