نگران تأمین اقلام اساسی نباشید/ انبارهای استان پر از کالا است

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بابیان اینکه انبارهای استان نیز پر از کالاست، گفت: هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و فراوانی کالاهای اساسی مورد نیاز عموم مردم در بازار کاملاً محسوس بوده، قیمت‌ها تحت نظر و کنترل شده است تا هیچ نگرانی برای تأمین اقلام اساسی از سوی مردم نباشد.

اسماعیل نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال عرضه مرغ در بازار ایام نوروز به اندازه کافی و بر اساس تقاضای مردم بوده و قیمت این محصول نیز در وضعیت متعادل و مناسبی قرار دارد.

وی افزود: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان، زمانی‌که عرضه مرغ بیشتر از تقاضای عمومی در بازار باشد، شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه دارد با ورود به بازار، مازاد عرضه را خریداری کند و همچنین مقرر شده تا قیمت مرغ از سوی اتحادیه مرغداران استان اعلام شود، شرکت پشتیبانی امور دام هزینه خرید عرضه مازاد بر نیاز بازار را تا حداکثر یک هفته پس از خرید به حساب فروشندگان واریز می‌کند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات سازمان صمت استان برای کنترل بازار، تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا، نظارت بسیار دقیقی بر روند تولید محصولات پایه بهداشتی مورد نیاز بازار همچون الکل و منسوجات لازم برای تولید ماسک صورت گرفته است.

نادری با بیان اینکه سازمان صمت استان اصفهان در تمام واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی بازرس مقیم دارد، اضافه کرد: شرکت‌های تولیدکننده اقلام مذکور تولیدات خود را به چند برابر افزایش داده‌اند و به صورت سه شیفته در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: توزیع اقلام بهداشتی به دو صورت انجام می‌شود؛ ابتدا کالاهای مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی-درمانی تهیه و توزیع می‌شود و سپس به نیاز داروخانه‌ها رسیدگی می‌شود، کالاهایی از جمله ماسک، دستکش، ژل ها و مواد ضدعفونی کننده در میان داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: مردم در هنگام خرید متوجه می‌شوند که همه قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ مملو از اجناس است و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

کد خبر 416633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.