بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی در کاشان

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۰ اکیپ بازرسی از نیروهای داوطلب بسیج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل شده و در ایام تعطیل تا کنون سه هزار و ۲۳۱ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یک هزار و ۶۷۴ مورد از اماکن عمومی بازرسی شده است.

محسن فتحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۰ اکیپ بازرسی از نیروهای داوطلب بسیج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل شده و در ایام تعطیل تا کنون سه هزار و  ۲۳۱ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یک هزار و ۶۷۴ مورد از اماکن عمومی بازرسی  شده است.

وی ادامه داد: این بازرسی‌ها شامل نانوایی‌ها به منظور نظارت بر رعایت اصول بهداشت فردی و ممانعت از تحویل پول نقد و نصب دستگاه کارتخوان یا بکارگیری صندوق دار، فروشگاه‌های مواد غذایی، خواربار فروشی‌ها، اماکن متبرکه و مساجد می‌شود.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: اولویت بازرسی در کلیه اماکن مذکور انجام آموزش‌های لازم در رابطه با گندزدایی صحیح محل کار و تذکر دادن در راستای کنترل بیماری کرونا ویروس همراه با نصب پوسترهای آموزشی بوده است.

وی اضافه کرد: با تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و بسیج مقاومت سپاه عملیات، گندزدایی مراکز خدمات جامع سلامت و اماکن عمومی حساس با نظارت سه تیم بهداشت محیط در حال انجام است.

فتحی مقدم با بیان همکاری فرماندهی هوا و فضای سپاه گفت: با هماهنگی‌ها با مسئولین این نهاد و دریافت تجهیزات پشتیبانی، عملیات  گندزدایی مراکز حساس و پرتراکم شهری، پارک‌ها و اماکن عمومی در حال اجرا است.

وی افزود: گندزدایی بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی مستمر در حال انجام است و بر گندزدایی اورژانس‌های مرکزی، گلابچی، مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و مراکز خدمات جامع سلامت روزانه نظارت می‌شود.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان توضیح داد: نظارت بر کارگاه‌های خیاطی دوخت گان و ماسک و کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده از دیگر اقدامات گروه مهندسی بهداشت محیط کاشان است.‌

کد خبر 416612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.