مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی

وزارت گردشگری برای ترغیب مردم به خانه نشینی و استفاده از فضای مجازی برای بازدیدهای آنلاین، هشتگی با نام "مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی" به راه انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شیوع ویروس کرونا در ایران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر خلاف رسالت ذاتی خود، مجبور به انجام اقداماتی در جهش کاهش مسافرت‌ها شد. ویروس کرونا در سال جاری تقریباً تمام مسافرت‌های نوروزی را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد تا مردم برای حفظ سلامت خود و کنترل شیوع این بیماری خانه نشین شوند. در روزهای اخیر نیز تصمیمات مبنی بر ممنوعیت ورود و خروج غیر ساکنین به شهرها گرفته شد که عملاً جابجایی را غیر ممکن می‌سازد.

جدا از تحت تأثیر قرار گرفتن سفرها، تمام مراکز گردشگری از جمله جاذبه‌ها و اماکن میراث فرهنگی شامل موزه‌ها و محل‌های آثار تاریخی تعطیل شدند. بدین ترتیب هیچ جاذبه گردشگری دائری در کشور وجود ندارد. اما این محدودیت‌ها باعث شده تا اهمیت گردشگری بر پایه وب و بازدیدهای مجازی بیش از پیش احساس شود. بازدید مجازی پیش تر به عنوان یک گزینه تسهیل‌گر جهت برنامه ریزی بهتر سفر بود، اما این روزها تبدیل به تنها گزینه بسیاری از مردم دنیا برای پر کردن جای خالی سفر شده است.

در راستا معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری ایران در فضای مجازی و صرفاً لذت بردن از آن از دریچه تلفن‌های همراه، دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری بار دیگر هشتگ "مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی" را داغ کرده است. هشتگی که چندی پیش برای رونق گردشگری داخلی راه افتاده بود، بار دیگر در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام داغ شده و تصاویر مختلف از جاذبه‌های گردشگری در تمام استان‌ها در حال انتشار است.

"محمد ابراهیم لاریجانی" مدیر کل تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری در گفتگویی گفته بود که در شرایطی که مردم را توصیه به ماندن در خانه می‌کنیم، باید نشان دهیم که به اندازه کافی محصولات تصویری و دیجیتال بر پایه فضای مجازی برای چنین مواقعی تولید کرده‌ایم. از چندی پیش هشتگی تحت عنوان "مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی" را راه‌اندازی کردیم.

وی درباره ساز و کار این هشتگ توضیح داده بود: "ادارات کل استانی، فیلم، عکس، ویدئو، تصاویر ۳۶۰ درجه، لینک تورهای مجازی و سایر اقلام دیجیتال خود به طور گسترده در فضای مجازی منتشر خواهند کرد. مردم جای دنبال کردن ۳۱ آدرس اینترنتی، می‌توانند لینک هشتگ مربوطه را در اینستاگرام دنبال کنند تا محتوای تصویری و مجازی ۳۱ استان را مشاهده فرمایند."

کد خبر 416530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.