تعطیلی بوستان‌های زنجان در روز طبیعت

سرپرست شهرداری زنجان از تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌های این شهر در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌الله یگانه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در پیشگیری از ویروس کرونا بوده است، اظهار کرد: در ستاد پیشگیری از کرونا کمیته‌هایی به شهرداری واگذار شد و شهرداری اقدام به ضد عفونی اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و آرامستان‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه در ضد عفونی اماکن بسیاری از دستگاه‌ها و پویش‌های مردمی، بسیجیان، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و گروه‌های جهادی به صورت داوطلبانه شهرداری را یاری کردند، تصریح کرد: از شهروندان زنجانی درخواست می‌کنیم تا از انداختن دستکش‌ها و ماسک‌ها در معابر شهری خودداری کنند.

سرپرست شهرداری زنجان از تعطیلی تمامی بوستان‌ها، و پارک‌های جنگلی شهر زنجان در روز طبیعت خبر داد و خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه در خصوص رعایت احکام شرعی تدفین اموات مواردی را عنوان کردند و در حال حاضر با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و رعایت همه موازین شرعی و قانونی و رعایت مسائل بهداشتی اقدام به تدفین اموات کرونایی می‌شود.

یگانه با تأکید بر اینکه در حال حاضر فعلاً در نقاهتگاه‌های شهرداری بیماران کرونایی بستری نشده‌اند، اضافه کرد: علت این مسئله آن است که تاکنون مراجعه کننده و بهبود یافته‌ای که نیاز به نگهداری در این اماکن داشته باشد، مراجعه نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بحران فعلی بیماری جدی گرفته شود، گفت: شهرداری به این منظور چهار هزار قطعه ملحفه، یک‌هزار و ۵۰۰ تخته پتو و ۲۰۰ تشک خریداری و در اختیار ستاد بحران کرونا قرار داده است.

سرپرست شهرداری زنجان همچنین از خریداری اقلام غذایی توسط شهرداری خبر داد و اضافه کرد: در این راستا تأمین اقلام غذایی برای مدت یک هفته توسط شهرداری تأمین شده است.

یگانه با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان در اختیار بخش خصوصی است، گفت: با توجه به اینکه حضور و تردد شهروندان در خیابان‌ها کمتر شده است، لذا کارکرد سامانه‌های حمل و نقل عمومی نیز کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از جامعه هنوز وضعیت بحرانی و خطرناک ویروس کرونا را درک نکرده‌اند، یادآور شد: متأسفانه مدیریت شهری ابزار لازم برای جلوگیری از تردد شهروندان در خیابان‌ها را در اختیار ندارد.

سرپرست شهرداری زنجان به کاهش تجهیزات بهداشتی اعم از ماسک و دستکش برای توزیع بین نیروهای خدماتی شهرداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر الزامی به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و فعالیت این بخش نیست.

یگانه با اشاره به تعطیلی میدان احشام زنجان، تاکید کرد: تعطیل شدن میدان احشام، فرایند تهیه فرآورده‌های گوشتی در استان و منطقه را دچار مشکل می‌کند، اما در صورتی که تصمیم ستاد مقابله با کرونا بر تعطیلی این محل باشد، این میدان را تعطیلی خواهیم کرد.

وی به دفع پسماندهای کرونا اشاره کرد و افزود: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط چون دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست حمل و نقل و دفع این پسماندها با نظارت ارگان‌های ذیربط انجام می‌شود.

کد خبر 416343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.