جزئیات پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و مراکز غیر دولتی توسط تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از کارهایی که از قبل برنامه ریزی کرده بودیم، بحث پرداخت مطالبات وزارت بهداشت بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سراسر کشور و از روز اول اعلام کردیم که مراکز درمانی این سازمان همکاری کامل و بدون قید و شرط و تبعیت کامل از دانشگاه علوم پزشکی در بحث کرونا داشته باشند.

وی ادامه داد: در مراکز ملکی این طور نبود که صرفاً بیمه شدگان این سازمان را سرویس دهیم، بلکه خدمات درمانی برای عموم ملت کاملاً رایگان بود.

سالاری اضافه کرد: یکی از کارهایی که از قبل برنامه ریزی کرده بودیم، بحث پرداخت مطالبات وزارت بهداشت بود، در سال گذشته که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بنا به اعلام وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاهی بدهکاری داشتیم که با احتساب هزینه کرد جاری ماهیانه در پایان اسفند ماه مبلغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و به این ترتیب همه مطالبات رسیدگی شده دانشگاه‌های علوم پزشکی را که مورد تاکید رئیس جمهور محترم نیز بود، به صورت نقد و اسناد خزانه تسویه کردیم.

وی افزود: در سال ۹۸ با تلاش همکاران سازمان سرعت بیشتری در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردولتی سراسر کشور صورت گرفت که با استفاده از منابع داخلی سازمان مبلغی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۸ پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: مجموع این اقدامات موجب ارتقا اعتبار دفترچه‌های درمانی بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده سازمان خواهد داشت و با تقویت توان مالی این مجموعه‌ها موجب بهبود خدمت رسانی آنها به عموم مردم خواهد شد.‌

کد خبر 416170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.