۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
قرنطینه و خوشگذرانی!

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان مردم را وادار به پذیرش ماندن در خانه و در صورت ابتلا به این بیماری قرنطینه در مراکز درمانی کرده است. اما چگونه می‌توان در مقابل این تغییرات دوام آورد؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرعت گسترش کووید ۱۹ در بسیاری کشورهای جهان دولت‌ها را به سمت وضع محدودیت‌هایی برای مردم خود سوق داده است؛ در اغلب کشورهای آلوده به این ویروس تمام مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به طور کامل تعطیل شده است و دانش‌آموزان و دانشجویان مطالب درسی خود را با آموزش آنلاین یاد می‌گیرند. مسئولان در بعضی کشورها بسیاری از ادارات و کارخانه‌ها را تعطیل کرده‌اند و تا بهبودی کامل وضعیت به هیچکس اجازه حضور در محل کار خود را نمی‌دهند. تعداد زیادی از کشورهای جهان که بسیار محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند، علاوه بر بستن ورودی شهرها روی مسافران، تردد همشهریان را نیز مشروط بر اموری بسیار ضروری مجاز دانسته‌اند.

قرنطینه شخصی یکی از بهترین استراتژی‌ها برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بین مردم بشمار می‌رود. در دوران قرنطینه، که به مدت ۱۴ روز طول می‌کشد، افراد در خانه‌های خود می‌مانند و از هر گونه تماس فیزیکی با سایرین خودداری می‌کنند. با تعطیل شدن مدارس و ادارات و ادامه دورکاری آموزش و کار ، مردم می‌توانند مدت زمان بیشتری را در قرنطینه بگذرانند و از آلوده شدن به ویروس کرونا در امان بمانند. اما ماندن در خانه و و دوران جلوگیری از تماس با دیگران چگونه می‌تواند به بهترین نحو طی شود؟

وضعیتی که قرنطینه برای افراد مختلف ایجاد می‌کند بسیار متفاوت است. برخی  مردم نظیر مترجمان می‌توانند از راه دور کار خود را به صورت تمام و کمال انجام دهند. این افراد از شرایط به وجود آمده احساس نارضایتی نمی‌کنند و حتی در بسیاری موارد کار کردن در خانه را به محل کار خود ترجیح می‌دهند. اما قرنطینه برای غالب مردم زجر آور است؛ به عنوان مثال بسیاری از ورزشکاران برای این‌که تناسب اندام خود را حفظ کنند در خانه به انجام فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند اما این کار برای آن‌ها بسیار آزاردهنده است و گاهی آن‌ها را به سمت خشونت با سایر اعضا خانواده می‌کشاند. برای والدینی که می‌توانند به صورت دور کاری در خانه حرفه خود را ادامه دهند، موفقیت آن‌ها به عوامل مختلفی نظیر سن فرزندان و سازگاری محیط خانه با شغل آن‌ها بستگی دارد. رفتار تمام اعضای خانواده نیز نقش مهمی در موفقیت والدین برای انجام کارهای آن‌ها در منزل دارد. اما آیا راهکاری برای گذران ایام قرنطینه به بهترین شکل وجود دارد؟

برای کاهش استرس با هم گفتگو کنید

قرنطینه در خانه می‌تواند منجر به بروز مشکلات روانی بسیاری برای اعضا یک خانواده شود و تا مدت‌ها اثر خود را بر جای بگذارد. بسیاری روانشناسان توصیه می‌کنند که مردم برای دوری از ایجاد هر گونه مشکل در دوران استرس‌زای قرنطینه ابتدا باید به گفتگو و تعامل با هم بپردازند تا مهم‌ترین چالش‌های به وجود آمده در جو خانوادگی را شناسایی کنند. اعضای خانواده باید نقاط ضعف و قوت یکدیگر را بیشتر بشناسند و آن‌ها را در این دوران سخت مورد توجه قرار دهند. هر یک از اعضا خانواده از توانایی خاصی برخوردار است و می‌تواند با شکوفا کردن آن باعث سرگرم کردن دیگر افراد خانواده شود و در نتیجه از اضطراب آن‌ها از شیوع بیماری کرونا بکاهد.

با اعضا خانواده صادق باشید

والدین باید به ترس‌ها و اضطراب‌های ناشی از هراس ابتلا به ویروس کرونا در کودکان خود به طور ویژه‌ای توجه کنند و متناسب با سن فرزندانشان، صادقانه در مورد وضعیت به وجود آمده با آن‌ها سخن بگویند. آگاهی از واقعیات مربوط به شیوع ویروس کرونا می‌تواند کودکان را به سمت رعایت بیشتر بهداشت فردی سوق دهد. علاوه بر این، والدین باید اطلاعات درست و دقیق را در مورد کووید ۱۹ از منابع معتبر دریافت و در اختیار فرزندان بزرگتر خود قرار دهند تا از این طریق از نگرانی به وجود آمده در خصوص ابتلا به این بیماری بکاهند.

روال عادی زندگی خود را ادامه دهید

شرایط قرنطینه در خانه نباید روال عادی زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد، مثل همیشه و در ساعت خاصی از خواب بیدار شوید، دوش بگیرید و تمام فعالیت‌هایی را که قبلاً انجام می‌داده‌اید را ادامه دهید. اجازه ندهید استرس ناشی از ابتلا به کرونا ویروس بر شما غلبه و زندگی روزمره را مختل کند. حتی برای روحیه دادن به اعضا خانواده سعی کنید از خلاقیت خود برای انجام فعالیت‌های جدید استفاده کنید و آن‌ها را نیز به چالش برای شکوفایی خلاقیت‌هایشان دعوت کنید. بیش از قبل اوقات خود را با فرزندان سپری کنید و با آن‌ها به انجام فعالیت‌های مختلف سرگرم شوید.

فعالیت‌های جسمی بکنید

انجام فعالیت‌های جسمی به طور قابل ملاحظه‌ای باعث کاهش استرس می‌شود و کسالت و ناامیدی را از افراد دور می‌کند. برنامه‌ای تنظیم کنید تا در ساعت مشخصی از روز به تمرینات جسمی بپردازید. سعی کنید در انجام تمرینات ورزشی خلاقیت به خرج دید؛ به عنوان مثال می‌توانید با نصب یک پارچه توری در حیاط ورزش والیبال بکنید یا سبدهایی در نقاط مختلف خانه قرار دهید و از اعضا خانواده بخواهید از فاصله‌ای مشخص یک توپ را به داخل سبد پرتاب کنند. دنبال کردن یکدیگر در خانه و بالا و پایین رفتن از پله‌ها نیز می‌تواند برای اعضا خانواده جذاب باشد و تناسب اندام را نیز برای آن‌ها به ارمغان آورد.

ارتباط تلفنی خود با دوستان و خویشاوندان را ادامه دهید

دوران قرنطینه نباید به قطع ارتباط با دنیای خارج ختم شود. در این دوران تکنولوژی بهترین دوست ما بشمار می‌رود که می‌تواند ما را با دنیای خارج از قرنطینه پیوند دهد. از طریق رسانه‌های اجتماعی با دوستان و خویشاوندان خود تماس تصویری برقرار کنید یا به آن زنگ بزنید و از وضعیتشان باخبر شوید. به فرزندان خود نیز اجازه دهید از طریق شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود در ارتباط باشند و از فعالیت‌های روزانه هم در دوران قرنطینه باخبر شوند.

کد خبر 415879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.