جشن تولد شاعر فوتبال پشت میله های زندان

رونالدینیو فوق ستاره برزیلی و خوش تکنیک فوتبال جهان که به شاعر فوتبال معروف است، امروز ۴۰ ساله شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز تولد شاعر فوتبال است. شاید نسل ما را بتوان به عنوان خوشبخت‌ترین نسل فوتبال دوست دانست، چرا که شروع فوتبال دیدن‌هایمان همراه شد با ظهور یکی از کامل‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال رونالدینیو.

مطمئناً ماندگار ترین صحنه از جام جهانی ۲۰۰۲ گل بی‌نظیر رونالدینیو به انگلستان است، آن گل تازه شروع کارهای اعجاب انگیز او بود، رونالدینیو شعبده بازی بود که خلاقیت در ذره ذره حرکاتش نقش می‌بست. فوتبال بخشی از جذابیتش را مدیون هنرنمایی او است، بارسلونا شروع تاریخ سازی‌اش را مدیونش است. نسل طلایی بارسلون، همگام با رونالدینیو شکل گرفت، به او می‌گفتند "شاعر" چون حرکاتش موزون‌تر از شعرهای لورکا، کاتالان‌ها را سرمست می‌کرد. اوج فوتبال رونالدینیو مساوی بود با لذت بردن همه آن‌هایی که فوتبال را عاشقانه دنبال می‌کردند، نه فقط طرفدارانش بلکه رقیبانش هم از دیدن کارهای خارق‌العادش در زمین به وجد می‌آمدند.

در برنابئویی که حتی خودی‌ها هو می‌شوند، رونالدینیو بعد از تحقیر کاسیاس و یارانش، ایستاده تشویق شد. در فوتبال به همه آن چیزی که می‌خواست رسید و مثل خیلی از برزیلی‌های دیگر، اشباع شد و زودتر از وقتش به افول نزدیک شد. روزی که بارسا را به قصد میلان ترک کرد، بر پایان یک دوره حاکمیت خودش بر فوتبال مهر تأیید زد تا همه به این باور برسند که دیگر نمی‌توانند از درخشش این الماس بهره ببرند.

عشق به فوتبال رونالدینیو را به هرجایی از کره خاکی برد و این سال‌ها توی هر کشوری که می‌شد رفت و بازی کرد. بالاخره از فوتبال و یک عمر عاشقانه دنبال توپ دویدن دست کشید و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. او را نه بخاطر تمام افتخاراتی که کسب کرد، بلکه بخاطر ساختن زیباترین لحظات فوتبالی دوست داریم.

البته شاعر چند وقتی هست که در کشور پاراگوئه گرفتار شده است. او به همراه برادرش بخاطر جعل گذرنامه و ورود غیر قانونی به این کشور توسط پلیس این کشور بازداشت شده است و به شش ماه زندان محکوم شده است. او در زندان هم بی‌خیال فوتبال نشده است. شاعر با افراد زندانی تیم فوتبال درست کرده و در یک جام نمادین، با درخشش خیره کننده‌ای که داشت، قهرمان شد و ۱۶ کیلو گوشت را تصاحب کرد.

او حالا امروز باید تولد ۴۰ سالگی خود را در زندان جشن بگیرد، اتفاقی که باور کردنش سخت است، حتی یک نفر از عاشقان فوتبال در سراسر جهان، فکرش را نمی‌کرد که شاعر فوتبال یک روز تولدش را پشت میله‌های زندان بگیرد.

کد خبر 415859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.