توزیع بیش از ۱۰۰ هزار لیتر آب ژاول در فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: شهرداری در راستای عمل به وظیفه انسانی و مسئولیت اجتماعی بیش از یکصد هزار لیتر آب ژاول رایگان بین شهروندان توزیع کرد.

بابک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تدوین برنامه و نقشه راه مقابله با شیوع کرونا در شهرداری فولادشهر اظهار کرد: شهرداری فولادشهر از زمان اعلام شیوع کرونا ویروس در کشور براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با شیوع کرونا تمهیدات لازم را از ساعات نخست در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی فولادشهر خصوصاً اماکن پرتردد همچون ادارت، بانک‌ها، ترمینال شهر، ایستگاه‌های اتوبوس واحد، اتوبوس‌های واحد، مینی بوس‌ها، تاکسی‌ها، عابربانک‌ها، پارک‌ها، ست‌های بازی کودکان و بدن سازی، مبلمان شهری، سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: در مدت گذشته پرسنل خدمات شهری شهرداری فولادشهر به صورت جهادی و در سه شیفت کاری در قالب هر شیفت ۱۵ نفر، با چهار دستگاه خودرو آتش نشانی، سه دستگاه مه‌پاش روزانه ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی شهر را گندزدایی می‌کنند.

محمدی ادامه داد: شهرداری فولادشهر در راستای عمل به وظیفه انسانی و مسئولیت اجتماعی بیش از یکصدهزار لیتر آب ژاول تهیه و به صورت رایگان با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی در هشت ایستگاه توزیع کرد و در راستای تردد ایمن و آسان این افراد نیز خودروهای مورد نیاز در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده ساختمان‌های بلند مرتبه‌ فولادشهر، اضافه کرد: با توجه به تراکم قابل توجه سکونت شهروندان در بلند مرتبه‌های فولادشهر و شرایط خاص آنان از لحاظ بنیه مالی با پیش‌بینی خطرات احتمالی موارد آموزشی و هشدار دهنده در قالب بنر و بروشور تهیه و توزیع شد همچنین گندزدایی و ضدعفونی این اماکن نیز با همت نیروهای شهرداری و بسیج انجام شد.

شهردار فولادشهر با اشاره به نصب بنرهای آموزشی و هشداردهنده در مسکن مهر فولادشهر، عنوان کرد: نصب بنر با مضمون پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت گسترده در شهر فولادشهر و مسکن مهر از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سطح آگاهی شهروندان بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: فولادشهر از جمله شهرهای جدید کشور بشمار می‌آید که جمعیت قابل توجهی از آن را مهاجران و افراد غیربومی تشکیل می‌دهد و با توجه به شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور در ایام عید نوروز، باید تدابیر لازم در خصوص کنترل ترددها به این شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در کشورهای مختلف شهروندان به این نتیجه رسیده‌اند که برای حفظ سلامتی خود و خانواده، راهی به جز خانه نشینی ندارند از طرفی رئیس جمهور و وزارت بهداشت نیز از مردم درخواست کرده‌اند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

شهردار فولادشهر یادآور شد: با توجه به دستور ستاد بحران استان اصفهان و ستاد مبارزه با شیوع کرونا تأمین خدمات پشتیبانی و لجستیک پلیس راه اصفهان _ شهرکرد بر عهده شهرداری فولادشهر قرار گرفت از این رو سه اکیپ متشکل از نیروهای شهرداری این مهم را بر عهده گرفت تا در کنار نیروهای هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و پلیس راهور غربالگری در این مسیر بخوبی انجام گیرد.

محمدی با بیان اینکه برای داشتن شهری سالم، آباد و سبز نیازمند همراهی شهروندان هستیم، یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان لنجان و هماهنگی بخشداری در بخش فولادشهر، جهت جلوگیری از گسترش کرونا ویروس و انجام تست غربالگری از مهمانان و شهروندان فولادشهر، مبادی ورودی و خروجی مسدود شده و ورود و خروج از شهر تنها از طریق بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و بلوار شهدا امکانپذیر است.

کد خبر 415853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.