شیخ: افراطی‌گری‌ها در فقه جایگاهی ندارد

نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افراطی‌گری‌ها در فقه جایگاهی ندارد؛ زیرا زیارت حرم ائمه مستحب بوده و نباید برای آن حفاظت از جان که یکی از واجبات است مورد خدشه قرار گیرد. در حال حاضر نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا انجام این مستحب دینی حرام است.

مهدی شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هتک حرمت حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این افراد به هیچ عنوان از روی تعصبات مذهبی دست به این اقدام نزدند، بلکه ردپای این دیالوگ و رفتار آشنای حمله کنندگان به حرم حضرت معموصه (س) در همه خرابکاری‌های صورت گرفته درون کشور مانند حمله به سفارت عربستان مشاهد می‌شود. باید همیشه با افراطی گری برخورد شود نه زمانی که در جهت تامین منافع سیاسی برخی بود با آنها مدارا شود. برخورد با تفکر افراطی نیازمند بکارگیری مبانی اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: باید در گفتمان‌ها نیز دقت لازم صورت گیرد و از ترویج گفتمانی که در جامعه باعث تقویت افراطی گری شود خودداری کنیم. برخی افراطی گری‌ها ممکن است به منافع جامعه آسیب برساند.

نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آتش به اختیار بودن یعنی مسئولیت پذیری، یعنی زمانی که احساس می‌کنیم ضعفی وجود دارد و با اقدام ما برطرف می‌شود منتظر دستور نمانیم و اقدام کنید، اما اگر عده‌ای با رفتار خود در فعالیت نهادهای مسئول خدشه وارد کنند، این به معنای آتش به اختیار نیست.

شیخ خاطرنشان کرد: افراطی گری‌ها در فقه جایگاهی ندارد؛ زیرا زیارت حرم ائمه مستحب بوده و نباید برای آن حفاظت از جان که یکی از واجبات است مورد خدشه قرار گیرد. در حال حاضر نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا انجام این مستحب دینی حرام است. همانطوری که افراد عالم به هیچ عنوان خود را به ضریح ائمه نمی‌چسبانند که دیگران را مورد فشار قرار دهند.

کد خبر 415670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.