تغییرات آب و هوایی سلامت کودکان را نشانه می‌گیرد

تغییرات آب و هوایی مردم جهان را با نگرانی‌هایی جدی مواجه کرده است و در این بین کودکان از این رخداد بیشترین آسیب را می‌بینند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان اهل کشور انگلستان پس از انجام تحقیقات متعدد به این نتیجه رسیدند که تغییرات غیراقلیمی آب و هوایی بیش از هر گروه سنی دیگر، سلامت کودکان را تهدید می‌کند. کودکان نسبت به سایر گروه‌های سنی جامعه از توانایی جسمی، ذهنی و احساسی کمتری برای مقابله با شرایط سخت زندگی نظیر گرم شدن کره زمین برخوردار هستند و در نتیجه بیشترین آسیب را در مواجهه با این مشکلات متحمل می‌شوند. سوء تغذیه، بیماری اسهال و مالاریا به عنوان سه بیماری کشنده در کودکان سراسر دنیا شناخته شده است که گرم شدن کره زمین شیوع این بیماری‌ها را در بین این گروه سنی افزایش می‌دهد.

کودکانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، نسبت به تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیرتر هستند زیرا فقر باعث کاهش توانایی جسمی این کودکان در مقابله با بیماری‌های مختلف شده است. در بسیاری از نقاط جهان کودکان با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و سو تغذیه منجر به شیوع بسیاری از بیماری‌ها در میان آن‌ها شده است به طوری که در بعضی موارد کودکان به خاطر بیماری‌های ناشی از سو تغذیه مجبور به ترک تحصیل می‌شوند. نداشتن سواد کافی در بسیاری از جوامع باعث می‌شود مردم نتوانند شغل مناسبی برای خود بیابند و برای همیشه در شرایط فقر به سر برند.

تغییرات آب و هوایی بر توانایی مردم برای تهیه مواد غذایی خود تأثیر می‌گذارد و زمانی که این اتفاق رخ دهد، کودکان بیشترین آسیب را می بینند. در کنیا، کشوری در شرق قاره آفریقا، اغلب کودکان مبتلا به سوء تغذیه هستند که باعث بروز دردهایی دائمی در بدن آن‌ها شده است. در کشور آفریقایی اتیوپی، خشکسالی شدیدی اتفاق افتاد و بسیاری از محصولات کشاورزی مردم نابود شد. این اتفاق باعث شده است مردم با مسائل ناشی از کمبود غذا دست و پنجه نرم کنند و کودکان روز به روز به بیماری‌های جدید مبتلا شوند. در گوشه و کنار کشور اتیوپی لاشه حیواناتی به چشم می‌خورد که بر اثر نبود غذا مرده‌اند.

کد خبر 415620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.