تولید شیلد و مواد ضد عفونی کننده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماده ضد عفونی کننده سطوح و شیلد حفاظتی توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مشارکت مجمع خیرین سلامت تولید شد.

حمیدرضا بنفشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ماده ضدعفونی کننده با همکاری معاونت و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با حمایت مالی کمپین سربازان سلامت تولید شده است، اظهار کرد: هسته فناور سرای دانش از هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که موفق به تولید ماده ضدعفونی کننده سطوح مورد نیاز بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: همچنین هسته خانه رباتیک مرکز رشد دانشگاه نیز توانست شیلد حفاظتی مورد استفاده کادر درمانی بیمارستان‌ها را تولید کند.

وی افزود: شیلد حفاظتی وسیله‌ای شفاف است که روی صورت قرار گرفته و از پرتاب مواد آلاینده (خون، خون آبه، آب، خلط و…) در محیط‌های درمانی و آزمایشگاهی به صورت فرد جلوگیری می‌کند، شیلد از کل صورت به خصوص از چشم‌ها محافظت می‌کند.

بنفشه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات و مواد اولیه این طرح‌ها توسط کمپین سربازان سلامت انجام شده است، تصریح کرد: این اقدامات جهت یاری رسانی به کادر درمانی و بیماران در مراکز درمانی درگیر با بیماری کرونا ویروس جدید راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید ماده ضدعفونی کننده و شیلد حفاظتی برای پرسنل درمانی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه است، اضافه کرد: در صورت وجود مازاد تولید برای کارمندان سایر اداره‌ها و بانک‌ها یا هر موقعیتی که ارتباط نزدیک با فرد مبتلا دارد، نیز استفاده می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر اجرای چنین طرح‌های کاربردی بتواند در آینده تداوم یابد، نتایج آن مستقیماً به نفع بخش‌های مختلف دانشگاه و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور، افزود: با توجه به اهمیت افزایش سرعت عرضه و کاهش هزینه بهتر است به جای نمونه‌های موجود بازار از شیلدهای تولید خودمان استفاده کنیم.

کد خبر 415619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.