۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
پارک حیوانات روی بام!

ساختمانی بزرگ در کلانشهر مونیخ آلمانوجود دارد که بر بام آن مزرعه‌ای برای پرورش گوسفندان ایجاد شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از فضای پشت بام خانه‌ها به عنوان فضاهای عمومی رویکردی جدید است که در بین معماران سراسر دنیا از مقبولیت بالایی برخوردار شده است. بسیاری از این افراد از فضای خالی پشت بام مجتمع‌های مسکونی بزرگ برای ایجاد مکان‌هایی نظیر سینما جهت گرد هم آوردن مردم بهره گرفته‌اند، برخی نیز از این مکان‌ها برای ایجاد فضاها و مزارع سبز شهری بهره گرفته‌اند.

گروهی از معماران اهل مونیخ دست به ابتکاری جالب برای استفاده از پشت‌بام خالی یک مجتمع بزرگ زده‌اند؛ آن‌ها بخشی از این پشت بام را به مزرعه‌ای برای پرورش گونه خاصی از گوسفندان اختصاص داده‌اند. منطقه‌ای که این ساختمان در آن واقع شده است، در زمان‌های قدیم منطقه‌ای صنعتی بود که طراحان بافت آن را به طور کامل تغییر دادند و به محله‌ای پر شور و نشاط تبدیل کردند. این ساختمان که مساحتی حدود دو هزار و ۵۰۰ متر مربع را در برگرفته است با نمایی نارنجی رنگ در میان سازه‌های اطراف خودنمایی می‌کند.

بر پشت بام این سازه علاوه بر مزرعه‌ای برای پرورش گوسفندان، پنل‌هایی خورشیدی برای تولید انرژی تجدیدپذیر و باغ‌هایی پوشیده از گل‌ها و گیاهان زیبا وجود دارد. ارتفاع این ساختمان بیش از ۶۰ متر است و واحدهای آن دفاتر شرکت‌های خلاق و اغذیه‌فروشی‌های مختلف و فروشگاه‌های متعدد است. رفت و آمد به طبقات مختلف آن از طریق بالابرهای برقی انجام می‌شود و گوسفندهای پرورشی نیز از طریق این بالابرها به پشت بام منتقل می‌شوند.

مدیران ساختمان به منظور حفظ آسایش حیوانات ساختمان بزرگ مونیخ بازدید از این پشت‌بام را برای عموم مردم ممنوع کرده‌اند و تنها افرادی که در تورهای هفتگی ثبت نام کرده‌اند می‌توانند از گوسفندهای این بام باغ دیدن کنند. علاوه بر این، مدیران مدارسی که در نزدیکی این ساختمان قرار دارند با همکاری مدیر ساختمان کارگاه‌هایی آموزشی در بام باغ برگزار می‌کنند و دانش‌آموزان را به کاوش در مورد طبیعت و پرورش حیوانات ترغیب می‌کنند.

کد خبر 415565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.