آتش‌نشانان رشت به ۱۹ مأموریت اعزام شدند

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد نجات این سازمان در چهارشنبه آخر سال به ۱۹ عملیات اطفای حریق، حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امدادگران و آتش نشانان رشت در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی رشت به ۱۹ عملیات اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد عملیات ۱۸ مورد آتش سوزی به دلیل بی احتیاطی در روشن کردن ضایعات، کاه و کلش جهت آتش بازی و یک مورد اطفای حریق منزل مسکونی بوده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به آتش سوزی خانه ویلایی افزود: در این حادثه ۳۵ آتش نشانان به همراه ۱۰ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی و مجاورت شعله‌های آتش با آپارتمان‌های همجوار تلاش مضاعف آتش نشانان مانع از سرایت آتش شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه به کسی آسیب جانی نرسید و علت آتش سوزی در دست بررسی است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: در آئین چهارشنبه آخر سال آتش نشانان در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی جهت امداد رسانی و انجام عملیات‌های احتمالی در آماده باش بودند که خوشبختانه در روز گذشته اعلامی مبنی بر آسیب دیدگی و مصدومیت افراد به این سازمان گزارش نشد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت یادآور شد: با توجه به اینکه خطرات آتش بازی‌ها در چهارشنبه سوری و شیوع بیماری کرونا از چند روز قبل به مردم اطلاع رسانی شده بود، بسیاری از مردم در خانه ماندند و تعداد آتش سوزی‌ها در این روز نسبت به سال گذشته که ۲۸ مورد بود، حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 415558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.