۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
 انتقال پنهانی کووید ۱۹ در چین

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کروناویروس جدید در چین به شکل پنهانی منتقل شده است و ۸۶ درصد از موارد ابتلای اولیه شناسایی نشده بودند.

به گزارش ایمنا و به نقل از نیواطلس، پژوهشگران در یک مطالعه جدید که در مجله Science منتشر شده است، انتقال و شیوع کروناویروس جدید را در سراسر چین در ماه ژانویه بررسی کرده و نتیجه گرفته‌اند که ۸۶ درصد از انتقال‌های اولیه ثبت نشده بودند.

محققان می‌گویند افزایش قابل ملاحظه در شناسایی موارد تأیید نشده برای کاهش سرعت شیوع این بیماری، بسیار حیاتی است. در این مطالعه، دانشمندان دانشگاه کلمبیا، کالج سلطنتی لندن، دیویس و دانشگاه هنگ کنگ از یک مدل رایانه‌ای برای شبیه سازی شیوع و گسترش فضایی زمانی کروناویروس مبتنی بر موارد گزارش شده در ۳۷۵ مورد، به نقل از منابع خبری چین استفاده کردند.

این مدل نشان داد شیوع کروناویروس در سراسر چین در ماه ژانویه، تنها با محاسبه موارد تأیید شده قابل توضیح نیست. در واقع، این مدل نشان می‌دهد ۸۶ درصد از موارد ابتلا در این دوره زمانی، ثبت و تأیید نشده و ناشناخته باقی مانده است.

"جفری شامان" از دانشگاه کلمبیا و سرپرست این تحقیق می‌گوید: انفجار موارد کووید ۱۹ در چین عمدتاً توسط افراد با علائم خفیف، محدود و بدون علائم انجام شده که ابتلای آنها کشف نشده بوده است.

وی افزود: بسته به مسری بودن و تعداد موارد ابتلا، موارد شناخته نشده می‌توانند بخش بزرگی از جمعیت را در معرض ویروس قرار دهند. این انتقال‌های پنهان همچنان به عنوان یک چالش اساسی برای مهار شیوع این بیماری شناخته می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان داد که موارد شناسایی نشده به اندازه موارد تأیید شده مسری نبوده و تقریباً به اندازه نصف موارد تأیید شده مسری است. این گزارش نشان داد که این موارد خفیف و ثبت نشده، مسئول انتقال بیماری به ۷۹ درصد از موارد بعدی است.

شبیه‌سازی ثانویه ردیابی عفونت از ۲۴ ژانویه تا ۸ فوریه و به دنبال اجرای اقدامات کنترلی دقیق چین، کاهش قابل توجهی را در موارد پنهان و شناسایی نشده نشان داد. این امر نشان دهنده اهمیت قرنطینه، محدود کردن رفت و آمد، فاصله افراد جامعه و آزمایش گسترده روی کل جامعه دارد.

"شامان" گفت: افزایش آگاهی از شیوع بیماری، استفاده بیشتر از اقدامات حفاظتی شخصی و محدودیت آمد و شد، باعث کاهش شیوع شده است. با این حال، مشخص نیست که آیا این کاهش برای مهار کامل ویروس کافی خواهد بود یا خیر.

نتایج این مطالعه جدید در مجله Science منتشر شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 415533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.