چگونه علائم یائسگی را کاهش دهیم؟

یائسگی، وضعیت طبیعی است که همه زنان آن را تجربه می‌کنند و با نشانه‌هایی مانند گرگرفتگی و یا علائم عاطفی همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم یائسگی ممکن است خواب زنان را مختل کند، سطح انرژی آنها را کاهش دهد یا بر سلامت عاطفی زنان تأثیر بگذارد، اما خوشبختانه درمان‌های مؤثری مانند تنظیم سبک زندگی و هورمون درمانی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه با بعضی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

رفع مشکل بی خوابی

گرگرفتگی شبانه به مدت سه دقیقه یا بیشتر ادامه می‌یابد، اما همین مدت کوتاه می‌تواند به تعریق شدید و بی‌خوابی افراد منجر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد انجام ورزش‌هایی مانند یوگا، تای‌چی و مراقبه به بهبود خواب کمک افراد می‌کند. هر نوع ورزشی می‌تواند در زندگی چنین افرادی تغییر ایجاد کند، اما نکته مهم این است که انجام تمرینات سه ساعت قبل از خواب متوقف شود. نوشیدن شیر گرم قبل از خواب نیز در بهبود بی‌خوابی مؤثر است؛ در شیر ماده‌ای وجود دارد که باعث ایجاد آرامش می‌شود.

نوسانات روحی

مواردی مانند گریه‌کردن ناگهانی، تجربه احساس غم و حساس‌شدن، که شبیه علائم سندروم پیش از قاعدگی است، ممکن است در زمان یائسگی نیز رخ دهد. انجام تمرینات ورزشی می‌تواند در بهبود این وضعیت موثر باشد. ممکن است پزشک برای بهبود تغییرات خلقی، داروهای ضدبارداری، ضد افسردگی و درمان‌های جایگزین پیشنهاد کند.

پیشگیری از سردردهای میگرنی

گاهی سردرد میگرنی در زمان یائسگی بدتر می‌شود یا برای اولین بار بروز می‌کند. اگر گرسنگی، محرک سردرد باشد، خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند. کمبود خواب نیز یکی دیگر از محرک‌ها است که می‌توان آن را با چرت روزانه جایگزین کرد. روش‌های درمان میگرن متفاوت است که بعضی از آن‌ها می‌تواند از این نوع سردردها جلوگیری کند و بعضی دیگر ممکن است آن را تشدید کند.

ریزش مو یا رشد موهای زائد

ممکن است در طول دوران یائسگی، موها نازک‌تر شود یا سریع‌تر بریزد. همچنین احتمال دارد در نواحی ناخواسته مانند روی چانه و گونه‌ها، موهای زائد ظاهر شود. برای جلوگیری از ریزش مو توصیه می‌شود از رنگ‌های دارای مواد شیمیایی ملایم استفاده کنید. زیر نور خورشید که باعث خشک شدن مو می‌شود، قرار نگیرید و در صورت رشد موهای زائد و ناخواسته از روش‌هایی مانند استفاده از موم کمک بگیرید.

کد خبر 415402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.