حضور بانوان در رشته بوکس از سال ۹۹

رئیس هیئت بوکس استان اصفهان گفت: چندسال بود که بانوان اجازه فعالیت در رشته بوکس را نداشتند، اما رئیس فدراسیون برای کسب موافقت مسئولین فعالیت هایی کرد که بوکس بانوان از سال ۹۹ راه اندازی خواهد شد.

مجید رمضانپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فعالیت هیئت بوکس در سال ۹۸، اظهار کرد: کلاس مربیگری درجه یک، دو و داوری درجه سه برگزار کردیم. تعمیرات و نقاشی وزرشگاه تختی را انجام دادیم. شهریور آکادمی بوکس اصفهان واقع در ورزشگاه نقش جهان را برای مسابقات افتتاح کردیم.

وی اضافه کرد: رینگ بوکس در ورزشگاه تختی و نقش جهان وجود دارد و قرار شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان زمینی در اختیار ما قرار دهند تا یک سالن استاندارد بوکس تأسیس کنیم.

رئیس هیئت بوکس استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۸ لیگ بوکس برگزار نشد، تصریح کرد: مسابقات بوکس ارتش و کارگران توسط فدراسیون برگزار شد که توانستیم در هر دو تورنمنت مقام کسب کنیم. لیگ بوکس از سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

رمضانپور خاطر نشان کرد: تقویم فدراسیون، مسابقات قهرمانی کشور در همه رده‌های سنی را دارد؛ فدراسیون در رده سنی نونهالان ورود کرده و کار می‌کند. بر اساس تقویم استانی مسابقات انتخابی استان و اردوها را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ در رده سنی نونهالان و نوجوانان عملکرد خوبی داشتیم، گفت: آذرماه مسابقاتی برگزار کردیم که ۱۸۰ ورزشکار نونهال و نوجوان حضور داشت و این تعداد در اصفهان بی سابقه بود،؛ این ورزشکاران نونهال و نوجوان می‌توانند در آینده قهرمان المپیک و آسیا شوند زیرا از پایه با آنها کار می‌شود. اصفهان در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان عضو تیم ملی داشته است.

رئیس هیئت بوکس استان اصفهان در رابطه با شروع این رشته از رده‌های سنی پایین، اظهار کرد: کشورهایی مانند ازبکستان بچه‌ها را از شش سالگی وارد رشته بوکس می‌کنند و اصول اولیه این ورزش را به آنها آموزش می‌دهند تا سن ۱۲ سالگی که با یک سری شرایط خاص بدون آسیب بوکس را شروع می‌کنند. در حال حاضر در رده سنی خردسالان کلاس‌های آموزشی داریم که حرکات نمایشی انجام می‌دهند.

رمضانپور با بیان اینکه بانوان از سال ۹۹ می‌توانند در رشته بوکس فعالیت داشته باشند، خاطر نشان کرد: چندسال بود که بانوان اجازه فعالیت در بوکس را نداشتند، اما رئیس فدراسیون برای کسب موافقت مسئولین فعالیت هایی کرد که بوکس بانوان از سال ۹۹ راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص جذب اسپانسر، تصریح کرد: چند اسپانسر جذب کردیم که مبلغ کمی به هیئت کمک کردند؛ در سال‌های گذشته به علت عدم پخش زنده مسابقات بوکس، اسپانسر پیدا نمی‌شد، اما در سال ۹۸ دو سری از مسابقات بوکس پخش تلویزیونی داشت که باعث جذب اسپانسر شد.

رئیس هیئت بوکس استان اصفهان در رابطه با تعطیلی مسابقات بوکس به خاطر شیوع بیماری کرونا، گفت: اسفندماه سال جاری دو مسابقه چهارجانبه داشتیم که به علت شیوع ویروس کوئید ۱۹ کنسل شد. با توجه به بخش نامه اداره کل ورزش و جوانان سالن‌ها و تمرینات بوکس تعطیل شده اند زیرا حفظ سلامتی بازیکنان و مربیان مهم‌تر است. در حال حاضر ورزشکاران تمرینات خود را در خانه زیر نظر مربیان انجام می‌دهند تا آمادگی بدنی خود را حفظ کنند.

کد خبر 415322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.