در حال برنامه ریزی برای مهاجرت هستم

دونده گلستانی تیم ملی ایران گفت: در سال پیش رو حرفه‌ ورزشی خود را جدی‌تر دنبال خواهم کرد و امیدوارم ضمن موفقیت در دنیای ورزش، در زندگی شخصی نیز به یک زن موفق تبدیل شوم؛ سال ۹۹، برای من سال شلوغ و پربرنامه‌ای خواهد بود.

دختری بیست و چند ساله و اهل گرگان است؛ استعداد دونده بودنش در مدرسه کشف شد. قد بلند بودن باعث شد تا وی در مسابقات استانی مقام قهرمانی پرش ارتفاع را بدست بیاورد و بعد از آن عناوین زیادی در رقابت‌های کشوری، بین المللی و جام باشگاه‌های جهان کسب کرده است. وی به تازگی متأهل شده است و در سر سودای مهاجرت را می‌پروراند. در ادامه گفت و گوی خبرنگار ایمنا آیلین بابکی این بانوی ورزشکار گلستانی را می‌خوانید:

سال ۹۸ را چگونه سپری کردید؟

سال ۹۸ نسبت به سال‌های گذشته، بسیار متفاوت بود. با دریافت یک دسته گل بزرگ آغاز شد و به ازدواج ختم شد. بواسطه درگیری‌های شیرین رابطه عاطفی ازدواج از اهداف برنامه‌ریزی شده ورزشی فاصله گرفتم و گاهاً دو ماه از تمرینات دور ماندم.

با وجود نداشتن آمادگی جسمانی کامل، توانستم با خودباوری و اتکا به تمرینات گذشته در مسابقات زیادی هم‌چون لیگ برتر، قهرمانی کشور، قهرمانی داخل سالن کشور برای انتخاب بازی‌های آسیایی چین شرکت کنم و ضمن حفظ رکورد، آخرین مسابقه خود را در سال ۹۸ با مدال طلا به اتمام برسانم.

بزرگ‌ترین آرزوی شما در سال جدید چیست؟

درحال حاضر احساس خوشبختی کامل می‌کنم و به تمامی آرزوهای خود رسیده‌ام. صداقت از ارزش‌های مهم زندگی من است و امیدوارم این ارزش را زیر پا نگذارم. امروزه باور دوستی‌ها و عشق سخت شده است؛ امیدوارم همه مردم با رعایت صداقت، دنیا را به جای زیباتری برای زندگی تبدیل کنند.

برنامه ویژه شما برای سال ۹۹ چیست؟

پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی درباره مهاجرت بابکی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: آیلین بابکی یکی از دوومیدانی کاران خوب کشورمان است و مدتی پیش او ازدواج کرد و به علت اینکه همسرش در استرالیا حضور دارد به این کشور می‌رود تا در آنجا زندگی کند.

مشغول برنامه‌ریزی برای مهاجرت هستم، پس از آن زندگی من درگیر تغییراتی اساسی خواهد شد.

در سال پیش رو حرفه‌ی ورزشی خود را جدی‌تر دنبال خواهم کرد و امیدوارم ضمن موفقیت در دنیای ورزش، در زندگی شخصی نیز به یک زن موفق تبدیل شوم و درکنار همسرم با آرامش زندگی کنم؛ سال ۹۹، برای من سال شلوغ و پربرنامه‌ای خواهد بود.

برگزار نشدن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ چه میزان به ورزش دو و میدانی ایران لطمه خواهد زد؟

برگزار نشدن المپیک ۲۰۲۰ آسیب زیادی به ورزش بانوان وارد نخواهد کرد چرا که بانوان شانس اعزام به این مسابقات را ندارند و از آقایان ورزشکار تعداد محدودی برای هر المپیک اعزام می‌شوند.

برگزار نشدن المپیک ۲۰۲۰ چه برای دوندگان آقا و چه دیگر ورزشکاران، بسیار غم‌انگیز است؛ چرا که تلاش‌هایشان بی‌نتیجه خواهد ماند. غم‌انگیزتر از آن اتمام عمر ورزشی تعدادی از ورزشکاران است که برای همیشه شانس شرکت در المپیک را از دست خواهند داد.

ورزش حرفه‌ای را تا چه زمانی ادامه می‌دهید؟

پاسخ به این سوال سخت و غم‌انگیز است. قلباً هیچ‌گاه مایل به کناره‌گیری از ورزش حرفه‌ای نخواهم بود اما این نه تنها برای من، بلکه برای همه‌ ورزشکاران غیر ممکن است. تا زمان هم‌راهی و هم‌یاری روح و جسمم، عاشقانه ورزش حرفه‌ای را ادامه خواهم داد.

این روزها شاید کلمه "قرنطینه" را زیاد شنیده باشید نظرتان در رابطه با این واژه چیست؟

شرایط بسیار سخت است؛ با این وجود مسائل مهمی همچون اهمیت حضور اقوام و دوستان در زندگی شخصی‌مان را یادآوری می‌کند.

افرادی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند، همچون نوازنده‌ای که با ساز مخالف زدن زحمات دیگر اعضای گروه را بی‌نتیجه می‌گذارد، موجب به خطر افتادن جان سایر افرادی می‌شوند که قرنطینه و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند. تا زمانی که تمامی افراد جامعه، موافق یکدیگر عمل نکنند، هیچ موسیقی دلنشینی شنیده نخواهد شد.

در سال ۹۸ واژه "همسر" به واژه‌نامه زندگی شما افزوده شد؛ آن را چگونه توصیف می‌کنید؟

این کلمه برای توصیف کامل شریک زندگی کافی نیست و نیازمند جملات و کلمات فراتری است که بیان آن سخت است. همسرم مکمل من در زندگی است.

هیئت دو و میدانی استان گلستان چه میزان در موفقیت شما تأثیرگذار بوده است؟

من و همه‌ ورزشکاران و قهرمانان دو و میدانی گلستان، وجود ورزشی خود را مدیون این هیئت هستیم. هیئت دو و میدانی استان گلستان برای من یک خانواده است و آیلین بابکی موفقیت خود را مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های اعضای این هیئت به ویژه آقایان دباغ و میرا می‌داند.

گفت و گو از: بهنام عبدلی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

بیشتر بخوانید:

هفت روز قبل از مسابقات به قزاقزستان اعزام شدیم

خودم رقیب خودم هستم / حمایت مالی نداریم

کد خبر 415282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.